ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
באופן חשאי

ארגון אל-קאעידה מארגן מחדש את שורותיו באפגניסטן

בחשאיות רבה ארגון אל-קאעידה שמנהיגו חוסל לפני שנה וחצי מארגן מחדש את שורותיו באפגניסטן. בדו"ח בן 23 העמודים, הוועדה קבעה כי היחסים בין שליטי הטליבאן האפגניים לאל-קאעידה נותרו "הדוקים"

ארגון אל-קאעידה מארגן מחדש את שורותיו באפגניסטן
לוחמי טאליבן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

יותר משנה וחצי לאחר חיסול מנהיג אל-קאעידה לשעבר, איימן אל-זוואהירי, אתר Long War Journal חשף כי הארגון ממשיך להרחיב את פעילותו באפגניסטן באמצעות בניית מחנות אימונים ושליטה בבתי ספר.

בנוסף דווח, כי ועדת מומחים של האו"ם פרסמה בדו"ח חדש כי האיום הנשקף מארגוני אל-קאעידה ודאעש והקבוצות הקשורות אליהם "נשאר גבוה" באזורי סכסוך באפגניסטן וביבשת אפריקה, וגם רמות האיום עלו באזורים מסוימים כולל באירופה. בדו"ח בן 23 העמודים, הוועדה קבעה כי היחסים בין שליטי הטליבאן האפגניים לאל-קאעידה נותרו "הדוקים".

הדו"ח הוגש למועצת הביטחון של האו"ם, ומתייחס לתקופה עד 16 בדצמבר 2023, בדו"ח נאמר כי האיום הגדול ביותר בתוך אפגניסטן "ממשיך להגיע מדאעש, עם יכולתו להתרחב בתוך ומחוץ לאזור".

מהוועדה נמסר: "למרות שאף אחת מהקבוצות המזוהות עם אל-קאעידה לא החזירה לעצמה את היכולת לפעול באזורים מרוחקים, יש להן שאיפות גלובליות, והתקבל מידע המעיד על מאמצים סודיים לבנות מחדש את יכולותיהן הצבאיות".

דאעש התנתק מאל-קאעידה לפני יותר מעשור, ומשך אליו תומכים מרחבי העולם. למרות תבוסתו בעיראק ב-2017 ובסוריה שנתיים לאחר מכן, הוועדה דיווחה כי כוחו של דאעש בשתי המדינות עדיין נע בין 3,000 ל-5,000 לוחמים.

המומחים אמרו כי החמושים הללו "מבצעים מרד בעצימות נמוכה עם חוליות טרור סודיות בעיראק", והתקפותיהם התגברו בסוריה מאז נובמבר האחרון.

טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד