כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יוביל לקריסה?

הימין לא שותק: חרם חדש צובר תאוצה נגד הבנקים

החלטה אמריקנית על הטלת סנקציות נגד ארבעה מתיישבים הובילה את בנק לאומי לחרם צרכני שהולך וצובר תאוצה של תומכי ימין שסוגרים חשבונות ועוברים לבנקים אחרים | לפי דיווח, גם בנק הפועלים מתכוון לאמץ את הסנקציות האמריקניות | כל הפרטים

הימין לא שותק: חרם חדש צובר תאוצה נגד הבנקים
סניף של בנק לאומי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אחרי קמפיין החרם הצרכני נגד אנג'ל ושטראוס שתחליטו אתם אם היה אפקטיבי או לא, בשעות האחרונות הולך וצובר תאוצה חרם חדש נגד בנק הפועלים, הגדול במדינה ונגד בנק לאומי וזאת בעקבות החלטתו של האחרון להקפיא את שני חשבונותיו של ינון לוי, תושב יהודה ושומרון לאחר שארה"ב הטילה עליו סנקציות בשל מעורבותו לטענתם במעשי אלימות כלפי פלסטינים וזאת למרות שמעולם לא הועמד לדין.

מי שעומד בחוד החנית של הקמפיין הוא כוכב הרשת ואיש התקשורת הפופולרי ינון מגל שכתב: "בנק לאומי משתף פעולה עם השלטון בארה"ב שהטיל סנקציות על מתיישב ישראלי בלי שום ראיות. בושה של בנק". כך ל-מעל 366,000 עוקביו שהגיבו בזעם. לאורך השעות האחרונות משתף מגל הודעות שקיבל מאזרחים שהודיעו על סגירת חשבונות בבנק לאומי ומעבר לבנק אחר, אחת סיפרה כי היא עוזבת אחרי 30 שנה.

באשר לבנק הפועלים, הבנק עדיין לא נקט בשום צעד כזה, אולם לפי דיווח של העיתונאית ליאת רון ב'וואלה', בנק הפועלים עתיד לחסום את חשבונותיהם של שלום זיכרמן ועינן טנג'יל, שגם נגדם הוטלו סנקציות אמריקניות. מבנק הפועלים נמסר בתגובה ל'וואלה': "בנק הפועלים מכבד את הסנקציות הבינ"ל ויקיים כל צו משפטי. מטעמי סודיות בנקאית, לא נוכל להתייחס למקרים ספציפיים". 

אולם כאמור, הכותרת בלבד הספיקה לכמה פעילי רשת בולטים מהימין להכריז מלחמה גם נגד בנק הפועלים ולשכנע לקוחות לעזוב ולערוק לבנק אחר.

נזכיר כי ממשל ביידן הודיע בסוף השבוע שעבר על הטלת סנקציות כנגד ארבעה תושבי יו"ש ונימק כי אחד מהם, ינון לוי "הוביל קבוצת מתנחלים שעסקו בפעולות שיצרו אווירה של פחד בגדה המערבית. הוא הוביל בקביעות קבוצות של מתנחלים ממאחז חוות מיתרים, שתקפו אזרחים פלסטינים ובדואים, איימו עליהם באלימות אם לא יעזבו את בתיהם, שרפו את שדותיהם והרסו את רכושם. לוי ומתנחלים נוספים תקפו שוב ושוב יישובים רבים בגדה המערבית".

לוי הכחיש את הדברים ומסר בתגובה כי "הצו נגרם כתוצאה מפניות השמאל האנרכיסטי, האנטי ציוני, שונא העם היהודי לביידן, שהוציא על חלוצי עם ישראל סיפורי אלף לילה. ביידן שאינו מסוגל לטפל בחות׳ים שרוצחים חיילים אמריקאים, לא מפחיד אותנו. נמשיך ליישב את ארץ ישראל ללא מורא ופחד".

אלימות מתנחלים בנק הפועלים ארצות הברית חרם ינון מגל בנק לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד