כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תביעה נגד המסעדה: העובד נפל מגובה רב ופיתח 'תסמונת הארנב'

איש תחזוקה של מסעדה, בן 68 נפל מגובה רב והפך לנכה. כעת בעלי המסעדה מתנערים ממנו. בימים אלה הוא מנהל תביעה ודורש פיצויים | על פי אומדן משוקלל של חוות דעת המומחים הרפואיים, מוערכת נכותו הצמיתה המשוקללת של העובד בתביעה, ב-75.6 אחוזים | הסיפור המלא

תביעה נגד המסעדה: העובד נפל מגובה רב ופיתח 'תסמונת הארנב'
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

תושב אור יהודה בן 68 הגיש תביעה לפיצויי עתק, נגד מסעדה באמצעות עו"ד נתנאל בירן. על פי התביעה, לאורך שנים הועסק התובע, כאיש תחזוקה של המסעדה, באופן המנוגד לחוק, כשבעלי המסעדה חוזרים ומבטיחים לו, כי יעסיקו אותו כדין, ויעניקו לו תנאי עובד לכל דבר ועניין.

לדברי עו"ד בירן, בשל החשש כי יאבד את מקור פרנסתו, לא התנה העובד את המשך עבודתו במקום בהסכם חתום ובקבלת תלושי שכר, וכך נמשכה העסקתו במסעדה הידועה, תוך תשלום על בסיס מזומן.

על פי התביעה, בתחילת פברואר 2022, לקה התובע בקורונה, ונאלץ להסתגר בביתו לתקופת בידוד. בעודו בבידוד, כך הנטען, התקשר אחיו של בעל המסעדה אל התובע מספר פעמים, וביקש ממנו לנקות את גג המסעדה והמרזבים משאריות עלים ולכלוך.

ב-16 בפברואר 2022, כך נטען, ובשל הלחץ מצד אחי הבעלים, הגיע העובד אל המסעדה, וטיפס אל הגג באמצעות סולם שסופק לו במקום. לדברי עו"ד בירן, בשל היעדר גישה ישירה ובטוחה מהקרקע אל הגג המסעדה, הטיפוס אל הגג חשף את העובד לסיכון של ממש.

בשלב כלשהו ומסיבה שלא זכורה לעובד, שנפגע קשה מבחינה קוגניטיבית, הוא נפל מגובה של כ-3-5 מטרים, ונחבל קשות בראשו, בבית החזה ובעמוד השדרה. אמבולנס שהוזעק למקום, הבהיל את העובד לבית החולים 'שיבא תל השומר'. על פי הנטען, אחיו של הבעלים ליווה את העובד באמבולנס, למרות שהוא מכחיש עד היום את נוכחותו במקום בעת התאונה.

אל בית החולים הגיע התובע כשהוא סובל מחבלה רב מערכתית, בלבול ואי שקט, והוא הורדם והונשם. בבדיקות הדמיה שבוצעו לו, נמצא כי הוא סובל בין השאר מדימום מוחי, משברים בגולגולת, שבר בחוליה, בלטי דיסק וחבלה דו צדדית של הריאה. בשל החמרת הדימום בגולגולת, הועבר התובע ליחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי בבית החולים.

עורך הדין נתנאל בירן. צילום: סיון אופיר.

לאחר כ-3 שבועות במחלקת נוירוכירורגיה שבמהלכם היה מורדם ומונשם, הועבר התובע להמשך טיפול במחלקה אורתופדית ומשם למחלקה לשיקום נפגעי ראש בבית החולים.

במשך כ-3 חודשים הוא עבר הליך שיקום אינטנסיבי שכלל בין השאר טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה וקלינאית תקשורת שתרמו לשיפור חלקי במצבו, אך לדברי עו"ד בירן, עד היום הוא סובל מקשיים תקשורתיים וירידה קוגניטיבית.

התובע החל בטיפול פסיכולוגי שבועי במחלקה לשיקום נפגעי ראש, ושם הדגים סימני חרדה, מתח, עצבנות, ירידה ביוזמה ובמצב הרוח. מיום התאונה ועד היום, כל נטען, החל התובע לסבול מהפרעות שינה, וממחשבות אובדניות, ונרשם לו טיפול תרופתי בהתאם, אשר לא שינה באופן מהותי את מצבו.

בנוסף, כך נטען, הוא סובל מנסיגה קוגניטיבית, מהיעדר חוש טעם וריח, ומאי יציבות בהליכה. בנוסף, פיתח התובע את 'תסמונת הארנב' שמשלבת תופעות פרקינסוניות של רעד.

אל כתב התביעה צורפה חוות דעתו של ד"ר אריה קוריצקי, מומחה רפואי בתחום הנוירולוגיה, אשר קבע כי התובע סבל מנכות זמנית בשיעור של 100% מיום התאונה ולמשך שישה חודשים, ולאחר מכן הפכה נכותו זו לצמיתה, בשיעור של 60%.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

בנוסף, קובע המומחה כי התובע סובל מנכות נוירולוגית צמיתה על פי תקנות המוסד לביטוח לאומי, בשיעור של 20%, בגין תסמונת פרקינסונית-אקסטרפירמידלית פוסט חבלתית. המומחה מוסיף וקובע כי התובע סובל גם מ-5% נכות צמיתה בשל אובדן חוש ריח וטעם.

לתביעה צורפה גם חוות דעת נפשית מאת ד"ר ליאוניד גורודצקי, מומחה לפסיכיאטריה, אשר קבע כי בשל התאונה, סובל התובע מנכות נפשית צמיתה בשיעור 20%.

על פי אומדן משוקלל של חוות דעת המומחים הרפואיים, מוערכת נכותו הצמיתה המשוקללת של העובד בתביעה, ב-75.6 אחוזים.

על פי התביעה, בעלי המסעדה ואחיו הגיעו לבקר את העובד באופן תדיר, והבטיחו לו מספר פעמים שלא יינטשו אותו וידאגו לכל צורכי שיקומו. אלא שבדיעבד, כך נטען, השניים התנערו ממנו לחלוטין.

כאשר העובד פנה למוסד לביטוח לאומי בתביעה לדמי פגיעה, כך נטען, התנערה המסעדה מעצם העסקתו, וסירבה לחתום על המסמכים הנדרשים. בהמשך דחה המוסד לביטוח לאומי את תביעתו להכיר באירוע כתאונת עבודה, משום שלא הוכחו קיומם של יחסי עובד ומעביד בינו לבין המסעדה.

לטענת עו"ד בירן, התאונה נגרמה בעקבות רשלנות המסעדה, שבין השאר לא נקטה באמצעי זהירות בסיסיים למניעת הנפילה, לא הדריכה את העובד כיצד לבצע את עבודתו בבטחה ולא סיפקה לו אמצעי עזר וציוד מתאים כנדרש, כמו רתמת בטיחות וקסדה. בנוסף, כך נטען, נגרמו לעובד נזקים והפסדים סוציאליים כבדים, בשל התנהלות המסעדה מול המוסד הביטוח הלאומי.

בתביעה שהוגשה מבקש עו"ד בירן מבית המשפט לחייב את המסעדה לפצות את התובע בסכום המקסימלי שבסמכותו (עד 2.5 מיליון שקלים). התביעה הוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בהרצליה.

נפילה מגובה תביעה משפטית תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד