י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מדבר לראשונה

הישראלי שארה"ב הטילה סנקציות נגדו: "לא יודע מה אני עושה"

ינון לוי, אחד מארבעת המתנחלים שארה"ב הטילה עליהם סנקציות לאחר שנטען שהיו מעורבים באירועי אלימות נגד פלסטינים התראיין אמר: "זה לא נפל עליי משמיים, באנו לשמור על אדמות מדינה ואנחנו מדווחים על בנייה בלתי חוקית או השתלטות, אנחנו עובדים ביחד עם הצבא והמת"ק, יש עימותים"

הישראלי שארה"ב הטילה סנקציות נגדו: "לא יודע מה אני עושה"
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ינון לוי, אחד הישראלים שארה"ב הטילה עליהם סנקציות בטענה שלקח חלק באלימות קיצונית של מתנחלים נגד פלסטינים, וחשבון הבנק שלו הוקפא התראיין הבוקר לתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב. לוי טען כי האישומים נגדו הן "קשקוש וקמפיין של שמאלנים ואנרכיסטים".

בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן", סיפר לוי על השתלשלות האירועים: "התקשרו אליי בערב שבת, מנהלת הבנק שלי אמרה שהחשבונות שלי מוקפאים, ניסיתי להבין 'מה, מי ומו?' דבר איתי ביום ראשון, בינתיים מה שהיה בעובר ושב ניסיתי להעביר לחשבונות אחרים, לא ידעתי מה יהיה, חששתי שיהיה משהו בעייתי. הבנק ביטל לי את ההעברות, החשבון בנק הזה הוא בגלל שיש לי עסק של עבודות אפר ופיתוח. יש לי שני חשבונות בלאומי וניסיתי להעביר לחשבון הפרטי של אחי".

לוי סיפר כיצד גילה על הסנקציות נגדו: "התקשרה אליי איזה כתבת ושאלה על תגובה על מה שביידן הטיל עליך ואמרתי לה 'שמעי, קשה לחשוב שביידן יחשוב עליי', היא התעקשה ואמרתי 'לא נראה לי, נראה לי שזה טעות', אחרי כמה דקות קיבלתי מלא הודעות, זה לא כזה עניין אותי עד שהבנתי שסוגרים לי את החשבון".

"הדבר הזה קשקוש וקמפיין של אלימות המתנחלים של השמאלנים ואנרכיסטים, שבאים לפה להציק לנו, לפני כשלוש שנים עליתי עם אשתי לחווה בהר חברון לשמור פה, מאז שהגענו יש פה המון שמאלנים ואנרכיסטים שבאים להציק לנו בחווה, היו פה ערבים, ניסינו למנוע מהם השתלטות על האזור הזה וזה הציק להם, מאז הם מוציאים נגדנו קמפיין, שאנחנו עושים נגדם דברים הזויים".

לוי תועד בעבר מחזיק כלב תקיפה ומתעמת עם פלסטינים, לוי ניסה להסביר את התיעוד: "הסרטון לפני יותר משנה, בסיטואציה הזאת אני עם עוד בחור לידי והגיעו לשם עוד 15 פלסטינים באדמות מדינה, בשטחים שיש לי חוזה מרעה שאנחנו מסתובבים עם העדר שלנו. זה כלב שאנחנו יוצאים להגן עלינו איתו, זה הדבר הגנה היחידי שיש ברשותנו, תפסתי אותו בשביל שישמור עלינו".

על האישום בנוגע להצתת השדות טען לוי: "אין לי מושג על מה מדובר, הזיה, בחיים לא נחקרתי על זה, זה לא נפל עליי משמיים, באנו לשמור על אדמות מדינה ואנחנו מדווחים על בנייה בלתי חוקית או השתלטות, אנחנו עובדים ביחד עם הצבא והמת"ק, יש עימותים".

"יש פה המון שמאלנים ואנרכיסטים, שכואב להם לראות אותנו. אין לי שום קשר משפטי. אין לי מושג איך הם הגיעו אליי, אני מדווח, אנחנו מסתובבים בשטח באדמות מדינה, לפעמים אנרכיסטים מגיעים להציק לנו. קהילות של פלסטינים שעזבו את המקום זה גם דיווחים שלי וגם הם השתלטו על השטחים והם הבינו שהם לא יכולים להשתלט על השטח, לא מהשתלטות. אין לי מושג מה אעשה עם הפעילות הכלכלית", הוסיף לוי.

לוי נשאל האם יתבע את הבנק? וענה כי "האמת שאני בן אדם שהכל קורה מסביבי, לא אוהב לדבר ולא טוב בזה, כל הפרסום הזה הזיה בשבילי. אני לא יודע מה אני עושה, אין לי מושג, יש כל מיני אנשים שמלווים אותי ומה שהם יגידו לי וייעצו לי, אני אעשה".

 

ג'ו ביידן ארצות הברית פלסטינים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד