כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"עלילה של שמאלנים"

נגד סמוטריץ': בנק ישראל מגבה את בנק לאומי בהחלטה על הקפאת החשבון

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', דרש אתמול כי הכסף ישוחרר ואמר כי הצעד של בנק לאומי הוא "בלתי מתקבל על הדעת. נעשה מה שצריך" | ח"כ סוכות: "לא הגיוני שבנק ישראלי יקפיא חשבון בגלל עלילה של שמאלנים"

נגד סמוטריץ': בנק ישראל מגבה את בנק לאומי בהחלטה על הקפאת החשבון
השר בצלאל סמוטריץ צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בנק ישראל הודיע היום (שני) כי הוא מגבה את החלטת בנק לאומי להקפיא חשבונות בנק של אחד המתנחלים שעליהם הטילה ארה"ב עיצומים. אמש סמוטריץ' פנה למפקח על הבנקים ודרש להוציא הבהרה לפיה ההחלטה האמריקנית לא צריכה לשנות דבר מבחינת הדין הישראלי.

בשיחה עם המפקח על הבנקים בבנק ישראל אמר סמוטריץ': "זה בלתי מתקבל על הדעת. אזרח ישראלי, בבנק ישראלי - אין בסיס בחוק שלפיו אפשר למנוע ממנו גישה לכסף. אכנס לזה כשר אוצר ונעשה מה שצריך". שר האוצר הוסיף ואיים כי "אם צריך נלך גם לחקיקה בעניין הזה".

כזכור, בנק לאומי הודיע לינון לוי, אחד מארבעת הישראלים עליהם הטילה ארצות הברית סנקציות בשבוע שעבר - כי שני חשבונותיו, זה האישי וזה העסקי, מוקפאים.

בשבוע שעבר ממשל ביידן הודיע ​​כי הוא מטיל סנקציות על ארבעה מתנחלים שהשתתפו באלימות שהביאה למותם או עקרה פלסטינים מאדמותיהם. לפי ההודעה שהוצאה לתקשורת, ינון לוי "הוביל קבוצת מתנחלים שעסקו בפעולות שיצרו אווירה של פחד בגדה המערבית. הוא הוביל בקביעות קבוצות של מתנחלים ממאחז חוות מיתרים, שתקפו אזרחים פלסטינים ובדואים, איימו עליהם באלימות אם לא יעזבו את בתיהם, שרפו את שדותיהם והרסו את רכושם. לוי ומתנחלים נוספים תקפו שוב ושוב יישובים רבים בגדה המערבית".

בהמשך לכך, בנק לאומי הודיע ללוי - כי שני חשבונותיו, זה האישי וזה העסקי, מוקפאים.

ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) אמר בתגובה להקפאת החשבון כי "לא הגיוני שבנק ישראלי יקפיא חשבון בנק בגלל עלילה של שמאלנים שהגיעה לאמריקאים. הדבר הזה לא חוקי, אין לאף אחד סמכות לעקל לסתם אזרח את חשבון הבנק, ואם זה לא יתוקן אדרוש לקיים דיון דחוף בנושא בכנסת".

בצלאל סמוטריץ' משרד האוצר חשבון בנק בנק לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד