כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בנק ישראל גיבה

הוקפא חשבון של ישראלי נוסף עליו הטילה ארה"ב סנקציות

בנק הדואר הקפיא את חשבונו של דוד חי חסדאי, זאת אחרי שבנק לאומי חסם אתמול את חשבונו של ינון כהן. על השניים הוטלו בשבוע שעבר סנקציות על ידי ארה"ב. קרעי: "התעמרות שכזו באזרח ישראלי בלי שום הליך משפטי ראוי הוא דבר שאסור לתת לו יד"

הוקפא חשבון של ישראלי נוסף עליו הטילה ארה"ב סנקציות
מרכז הדואר צילום: שחר פליישמן

צעד נוסף בישראל נגד אחד מארבעת המתנחלים עליהם הטיל הממשל האמריקני סנקציות בשבוע שעבר, כאשר בנק הדואר עיקל את חשבונו של דוד חי חסדאי.

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הגיב: "חסימת חשבון של אזרח בבנק הדואר בגין צו שערורייתי של ארה"ב היא בלתי נסבלת. התעמרות שכזו באזרח ישראלי בלי שום הליך משפטי ראוי הוא דבר שאסור לתת לו יד. לצערי הרב, כפי שנוכחו לדעת אזרחי ישראל, רמת השירות בדואר נמצאת מתחת לכל ביקורת ובג"צ אף חסם את סמכויות השרים בעניין. העברתי את הנושא לבחינה משפטית, וככל שתמצא סמכות כזו בידי, אורה על הסרת החסימה לאלתר".

מוקדם יותר היום גיבה בנק ישראל את החלטת בנק לאומי להקפיא את חשבונות הבנק של ינון לוי, אחד המתנחלים שעליהם הטילה ארצה"ב עיצומים.

בהודעה של בנק ישראל נכתב כי "תאגידים בנקאיים מכורח פעילותם הבינלאומית נדרשים לקבוע מדיניות ונהלים לשימוש ברשימות סנקציות בין-לאומיות וברשימות סנקציות לאומיות של מדינות זרות ולהתקשרות או ביצוע פעולות עם גורמים מוכרזים ברשימות כאמור. עקיפה של משטרי סנקציות כאמור, יש בה כדי לחשוף את התאגידים הבנקאיים לסיכונים משמעותיים".

אתמול דווח כי שר האוצר סמוטריץ' פנה למפקח על הבנקים ודרש להוציא הבהרה לפיה ההחלטה האמריקנית לא צריכה לשנות דבר מבחינת הדין הישראלי. בשיחה עם המפקח בבנק ישראל אמר סמוטריץ': "זה בלתי מתקבל על הדעת. אזרח ישראלי, בבנק ישראלי - אין בסיס בחוק שלפיו אפשר למנוע ממנו גישה לכסף. אכנס לזה כשר אוצר ונעשה מה שצריך". שר האוצר הוסיף: "אם צריך נלך גם לחקיקה בעניין הזה".

ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל דואר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד