כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עסק יקר

כמה מרוויח מילואמניק ממוצע? נתונים מעניינים

לאחר שאמש נחתם הסכם של מיליארדי שקלים למען משרתי המילואים, הכלכלן הראשי במשרד האוצר מפרסם נתונים לגבי רמת ההשתכרות של החיילים שנקראו ב'צו 8'

כמה מרוויח מילואמניק ממוצע? נתונים מעניינים
אוגדת מילואים מתמרנת ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

מנתונים מעניינים שמפרסם אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר עולה כי 40% מהמילואימניקים ששירתו במהלך חודש דצמבר האחרון הם אקדמאים, כאשר 20% מהם עובדים בהייטק.

עוד נכתב בסקירה כי באופן כללי המילואימניק הממוצע מרוויח 47% יותר מהשכר הממוצע במשק. מה שאומר כי מי שבונה על מודל של צבא מילואים צריך לקחת בחשבון שהמילואימניקים הם עובדים יקרים, יחסית.

אמש נחתם הסכם לטובת משרתי ומשרתות המילואים ובני/בנות הזוג במסגרתו הוחלט להעניק עד 8 ימי היעדרות בתשלום לבני זוג של משרתי מילואים שלהם ילדים עד גיל 14, וכן להאריך את תקופת ההגנה בפני פיטורים למי ששירת במילואים יותר מ-60 יום – לחודשיים (במקום חודש כפי שקיים בחוק). עוד הוסכם כי עובדים, אשר לא התאפשר להם לנצל את מלוא ימי החופשה שלהם בשנת 2023 עקב נסיבות הנוגעות למלחמה, יוכלו לגרור את ימי החופשה הבלתי מנוצלים שצברו ב-2023 גם לשנת 2024.

לצד זאת, הוחלט גם על צעד תקדימי של שיפוי מהמדינה למעסיקים בגובה של 20% משכרו של העובד המשרת, ולשם כך יוקצה למעסיקים סכום של 2.45 מיליארד שקל במסגרת התקציב הנוסף לשנת 2024. מדובר בשיפוי בגין תשלום ההפרשות הסוציאליות של עובדים משרתים.

מילואים מלחמת חרבות ברזל הכלכלן הראשי משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד