כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יתחיל בכותל

ידיד העם היהודי: הנשיא הארגנטינאי יגיע מחר לישראל

חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה החדש שנחשב לתומך מובהק של ישראל, יגיע מחר ארצה לביקור עם הרב שלו - אותו הוא מייעד לתפקיד השגריר בארץ. מיליי יבקר בכותל וביד ושם

ידיד העם היהודי: הנשיא הארגנטינאי יגיע מחר לישראל
נשיא ארגנטינה מתברך ע"י האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו צילום: ליאור פינטו

נשיא ארגנטינה הנבחר חאבייר מיליי יקיים מחר את הבטחתו להגיע קודם כל לאחר בחירתו לישראל, וינחת מחר בנמל התעופה בן גוריון יחד עם הרב שמעון אקסל ואחניש אותו הוא מייעד לכהן כשגריר ארגנטינה בישראל.

לפי הדיווח ב"ווינט", מיליי יתחיל ויסיים את ביקורו בכותל. יחד עם זאת, במהלך הביקור ייפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו, יבקר בעוטף עזה ויערוך מפגש עם משפחות החטופים.

מחר יבקר מיליי ביד ושם. אל הנשיא יצטרפו שרת החוץ הארגנטינאית, מזכירת הנשיאות והשגריר המיועד לישראל. במהלך הביקור יסייר הנשיא, בליווי יו"ר יד ושם דני דיין, במוזיאון לתולדות השואה, ישתתף בטקס זיכרון באוהל יזכור ויחתום בספר האורחים של יד ושם.

מיליי נודע בארגנטינה כאיש טלוויזיה חריף שמרבה להטיח ביקורת בממסד הפוליטי המסורתי, ורבים מתארים אותו כ"טראמפ של ארגנטינה". בקמפיין הריצה לנשיאות הצהיר כי יסגור את הבנק המרכזי וינטוש את המטבע המקומי - הפסו - לטובת הדולר.

"אנחנו יודעים שבטווח הקצר המצב יידרדר, אבל בקרוב נראה את פירות המאמץ, אחרי שנניח בסיס מוצק לצמיחה", אמר.

מיליי הוא תומך נלהב של ישראל, שהתחייב בשנה שעברה להעביר את שגרירות ארגנטינה מתל אביב לירושלים, דבר ששיקף את אחד המהלכים הראשונים של הנשיא טראמפ עם כניסתו לתפקיד בתחילת 2017.

הוא כלכלן מוערך, יש לו קשר חזק ליהודים וגם לישראל. על פי ראיון לעיתון הספרדי "אל פאיס" מתחילת השנה שעברה, מיליי לומד תורה מדי יום ביומו ומשוחח באופן קבוע בוואטסאפ עם הרב שמעון אקסל וואניש, הרב הראשי של הקהילה היהודית הספרדית המרוקאית בארגנטינה - אותו הוא מייעד לשגריר בישראל.

מיילי גם הגן בגלוי ובמשך שנים על זכותה של ישראל להגן על עצמה, וגינה באופן חד משמעי את הטרור האסלאמי.

הוא אמר בראיון לאתר 'טיימס אוף ישראל' על ישראל: "מה שאני הכי מעריך בישראל הוא התרבות שלה, האנשים שלה. זה מעורר בי הרבה הערצה לראות איך הם מצליחים לשלב את העולם הרוחני עם העולם האמיתי. זה בעיני אדיר ומעורר הערצה".

ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד