כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
החיילים נטשו בזעם

סערה בשומרון: לוחמים ביימו אירוע בו מתנחלים חוטפים פלסטינאי

סערה בשומרון: במהלך תרגיל אוגדתי החיילים דימו מצב שבו ישראלים חטפו פלסטיני לתוך רמת גלעד | קצינים וחיילים נטשו את התרגיל בזעם | בצה"ל מתנצלים: "צה"ל לא תירגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בוסטים המדוברים אשר מטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל הינה כחלק משגרת הבטיחות התרגילית"

סערה בשומרון: לוחמים ביימו אירוע בו מתנחלים חוטפים פלסטינאי
מחבלי חמאס מתרגלים חטיפה צילום: חסן ג'די, פלאש 90

תקרית חריגה אירעה הערב (שני) בקרני שומרון שבבנימין לאחר שאלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, הוביל תרגיל שדימה את המתיישבים כאויב, במסגרתו תורגל רצח תינוקת יהודיה בכפר פונדוק שבשומרון בידי ערבים ובתגובה שריפת רכבים בידי יהודים בכפר ואז חטיפת ערבי תוך הקפצת החטיבה היהודית ודובדבן, כך מדווח באתר "הקול היהודי". החיילים שדימו מתיישבים עם ווסטים כמו שמבצעים בתרגילים במקרים בהם נדרש 'בימוי אויב'. בתגובה לכך, קצינים וחיילים נטשו את התרגיל בזעם.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר כי "הדיווח על התרגיל שערך פיקוד מרכז, במסגרתו דימו "חטיפת ערבי ע"י מתנחלים", הוא הזייה וטירוף מוחלט. בזמן ש-136 חטופים ישראלים נמצאים בשבי הנאצים מהחמאס, אלוף הפיקוד מורה לקיים תרגיל שבמרכזו התרת דמם של המתיישבים ויצירת דמוניזציה.

המתיישבים לא חוטפים ערבים. הם לא נחשדים אפילו בתכנון משהו שקרוב לזה. ההיפך הוא הנכון: ערבים מסתובבים בתוך היישובים ביו״ש בלא כל חשש. קיומו של תרגיל כזה הוא שיתוף פעולה מלא בעלילת הדם על "אלימות המתנחלים". אני קורא לשר הביטחון יואב גלנט להתערב מיידית בנושא ולחקור את האירוע. לא נאפשר לעבור על סדר היום על התנהלות חמורה שכזו". דברי בן גביר.

יו"ר 'הציונות הדתית' שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לתרגיל שהתבצע היום, בו המתיישבים הוגדרו כאויב: "מישהו בפיקוד הבכיר של צה"ל הלך לאיבוד לחלוטין, ולמרבה הצער לא בפעם הראשונה. להציג את המתיישבים כאויב אופציונלי, כשרבים כל כך מהם מגויסים בחזית ומשלמים מחיר דמים יקר, זה אבדן עשתונות ערכי טוטאלי שמי שאחראי לו אינו יכול להמשיך בתפקידו ולהיות מופקד על שמירת חייהם וביטחונם של המתיישבים".

שר המורשת עמיחי אליהו הגיב ותקף: "המתיישבים ברחבי יהודה ושומרון אינם אוייב, לא במציאות ולא בתרגיל. האלוף פוקס. אתה מבולבל".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר בתגובה לתרחיש של "חטיפת ערבים בידי יהודים" בתרגיל הצהל"י היום כי "מי שבשעת מלחמה בה המתיישבים מגוייסים עד לקצה בכל החזיתות בונה תרחיש כזה שלא היה מעולם הוא מבולבל ערכית ומבצעית. על הבילבול הזה התרענו במשך שנתיים. לא הקשיבו לנו. אני קורא לצה"ל לקיים תחקיר על התרחיש הפוגעני והלא מבצעי בעליל. הבילבול הזה מכתים את שם ההתיישבות ומדינת ישראל לשווא".

בצה"ל מתנצלים על התרחיש שבוצע בתרגיל היום ביו"ש שבו הוצג תרחיש של חטיפת ערבי בידי ישראלים ומסרו: "במהלך תרגיל לשיפור מוכנות האוגדה וההגנה במרחב, תורגלו תרחישים שונים ובהם תרחישי קיצון. צה"ל לא תירגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בוסטים המדוברים אשר מטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל הינה כחלק משגרת הבטיחות התרגילית. במקרה הנוכחי טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך. לצה״ל קשר הדוק עם ההתיישבות, והוא פועל להגנתם מסביב לשעון ובשיתוף פעולה".

חיילים תרגיל חטיפה אלימות מתנחלים פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד