כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אירוע חמור"

שופט העליון ממנה צוות בדיקה לבדיקת הדלפת בג"ץ הסבירות

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, מינה צוות שיבדוק את הדלפת טיוטת פסק דין בג"ץ הסבירות. פוגלמן: "יש לעשות כל שניתן על מנת לברר את הדברים בהקדם לשם הפקת לקחים לעתיד"

שופט העליון ממנה צוות בדיקה לבדיקת הדלפת בג"ץ הסבירות
השופט עוזי פוגלמן צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, מינה צוות לבדיקת הדלפת חלקים מטיוטת פסק דין בג"ץ הסבירות. פוגלמן כתב: "פרסום חלקים מטיוטות פסקי דין שטרם הושלמה כתיבתם הוא אירוע חמור".

בצוות יהיו חברים השופט מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט לשעבר, חגי אבימור, ראש אגף חקירות בשב"כ בדימוס, איל דגן, ראש אגף חקירות בשב"כ בדימוס והשופטת ד"ר קרן אזולאי, רשמת בית המשפט העליון.

פוגלמן הוסיף: "יש לעשות כל שניתן על מנת לברר את הדברים בהקדם לשם הפקת לקחים לעתיד. לפיכך, לאחר ששקלתי את הדברים לעומקם, בשל הדחיפות והנחיצות באיתור מהיר של הנסיבות המערכתיות אשר אפשרו את הוצאת המידע שפורסם ומידע דומה מסוג זה, ולשם גיבוש המלצות לפעולה בטווח הזמן הקרוב ובמבט צופה פני עתיד – אני ממנה בזאת, צוות בדיקה".

פוגלמן הסביר כי צוות הבדיקה ימפה את שיטות העבודה הפיזיות והטכנולוגיות בבית המשפט; את הפרצות האפשריות לדליפת מידע; ואת היקף הגורמים הנחשפים למידע כאמור, אשר בנסיבות המקרה דנן היה רחב. כמו כן, הצוות יבחן את השאלה האם ניתן לצמצם את מעגל הנחשפים למידע, להגביר את הפיקוח על אופן שמירתו ולטייב את תיעוד השימוש בו.

לצורך כך, מסביר פוגלמן, יקיים הצוות, בין היתר, ראיונות עם שופטים ועובדים במערכת, וכן יהא רשאי לשמוע ולהסתייע בגורמים נוספים, לרבות מומחים בתחום הטכנולוגיה, ולבקש לקבל לעיונו כל חומר רלוונטי שעשוי לסייע לו בעבודתו.

ככל שבדיקת הצוות תעלה התנהגות שיש בה משום חשד לפלילים או לעבירת משמעת, על ידי גורם כזה או אחר, יפסיק הצוות את בירור ההתנהגות האמורה ויעביר הטיפול בממצאים הקונקרטיים לגביו לרשויות המוסמכות לכך על פי דין בהקדם האפשרי.

"הצוות יחל עבודתו באופן מיידי ומתבקש להגיש את ממצאיו, ולכל הפחות להגיש דוח ביניים והמלצות ראשוניות, עד ליום כ"ד בניסן התשפ"ד (1 במאי 2024). בהתאם להמלצות הצוות וממצאיו, יוחלט על אופן המשך הטיפול בנושא", נכתב.

בג"ץ עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד