כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לנווט באופן יותר יעיל

יצרנית הרכב הסינית משגרת 11 לוויינים לחלל

ילי הסינית מודיעה כי שיגרה לחלל לאחרונה 11 לוויינים במטרה לאפשר יכולות ניווט יותר מדויקות לרכבים אוטונומיים. היצרנית שואפת לשגר עד שנת 2025 לא פחות מ-72 לוויינים שיחוגו סביב כדור הארץ

יצרנית הרכב הסינית משגרת 11 לוויינים לחלל
לוגו החברה, עם מצלמה המביטה מטה על רקע שמי הלילה צילום: ג'ילי

האם יצרני הרכב הסינים יוכלו לצפות בנו בקרוב מהחלל? ג'ילי הסינית מודיעה כי שיגרה לחלל לאחרונה 11 לוויינים במטרה לאפשר יכולות ניווט יותר מדויקות לרכבים אוטונומיים. ולמי שחושב שמדובר אולי בהגזמה, צר לנו לאכזב: מדובר כבר במשלוח שני של לוויינים שהיצרנים הסינית מרימה לחלל.

לפי הפרסומים בסין, הלוויינים של ג'ילי שוגרו ממרכז שיגור מיוחד במחוז סיצ'ואן ביום שבת האחרון. לפי הצהרתה של ג'ילי, היצרנית שואפת לשגר עד שנת 2025 לא פחות מ-72 לוויינים שיחוגו סביב כדור הארץ ויאפשרו למכוניות שלה לנווט באופן יותר יעיל. וכמובן שיש ללוויינים של ג'ילי עוד מטרה. לפי הצהרת היצרנית הרשת תשמש גם "לפעולות מסחריות נוספות" כמו למשל לאספקת קישוריות למוצרי חשמל.

ללוויינים של ג'ילי, כך לפי הפרסומים, יש יכולת לצלם תמונות ולספק מידע ברזולוציה גבוהה ברמת דיוק של עד מטר אחד בלבד. כיום לסין יש בחלל כ- 400 לוויינים - כך לפי פרסומים זרים.

ג'ילי עצמה כבר מזמן אינה יצרנית רכב סינית קטנה: מדובר באחת מיצרניות הרכב הגדולות במדינה, אשר מחזיקה בין היתר בחלק מוולוו, ביצרנית הרכב הסינית זיקר וכמובן גם בג'יאומטרי.

הנושא עלה לאחרונה לתודעת הציבור בישראל לאחר שיבואן של מותג רכב סיני חדש, ביקש מלקוחותיו לחתום על הסכמה לשיתוף המידע שלו עם "צד שלישי". דבר שאגב, דומה מאד ל"מדיניות הפרטיות" הארוכה והמייגעת שקיימת בטלפונים חכמים ובעת התקנת כמעט כל אפליקציה. רשת לוונים שכזו תתן למידע שיצטבר ערוץ ישיר להגיע לשרתים שעל אדמת סין.

 

 

סין ניווט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד