י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נתון מעניין

למה כמעט ואין נשים משקיעות בהייטק?

בעוד שיש הרבה מאוד נשים חרדיות שעובדות בהייטק, מעט מאוד אם בכלל, משקיעות בו. מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על השוני שבין נשים וגברים בהשקעות. הנתון המעניין הוא שדווקא נשים משקיעות טוב יותר במצבי משבר

הייטק
הייטק צילום: unsplash

אמיתי לגמרי. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצביעים על שוני גדול בין נשים משקיעות לגברים משקיעים. נשים יותר שקולות ויותר סולידיות. אבל מה שהכי מעניין הוא התנהגותן של נשים בזמני משבר. מקובל לומר שנשים יותר היסטריות. אבל בכל מה שקשור להשקעות, כך עולה מהמחקרים השונים, הן הרבה יותר שקולות והתגובות שלהן למשברים, הרבה יותר מחושבות. מאידך, כמעט כל המחקרים הוכיחו שנשים פחות מבינות בשוק ההון ובהשקעות.

זה לא מפתיע שדווקא אצל משפחות חרדיות שבהן, ברוב המקרים, האישה היא זו שמנהלת את התקציב המשפחתי, מתמקדים פחות בהשקעות ויותר בחסכונות. כשלרוב מדובר בתכניות חיסכון בבנקים. בקבוצת בסדנו שמתמחה בהשקעות הייטק, מסבירים שהנטייה הזאת נובעת מתפיסה לפיה הבנקים יציבים יותר. "זה מוזר. כי אם כך היו צריכים להשקיע באג"ח של הבנקים שברוב המקרים יניבו תשואה טובה יותר מתכנית חיסכון בבנק והן גם נזילות כי אפשר למכור אותן בכל רגע. אז למה אנשים 'חוסכים' בתכנית חיסכון בבנק אם הוא כל־‏כך יציב לדעתם?"

לחצי כאן כדי ללמוד איך לתת לכסף שלך לעבוד בשבילך>>>

נתון נוסף ובולט שהזדקר מהמחקרים נוגע לתפיסה לפיה נשים בזבזניות. "זה לא נכון", אומרים בבסדנו. "לפי מחקרים שונים אין הרבה הבדל בין נשים לגברים בעניין הזה. אדרבה, משפחות חרדיות מתנהלות בצורה שקולה יותר דווקא משום שמי שמנהל את התקציב המשפחתי הן, ברוב המקרים, הנשים שהן יותר שקולות ויותר מכוונות מטרה ויעדים".

בנוסף, כולם יודעים שיש יותר נשים עובדות ולא מעט עצמאיות שמשתכרות היטב. ולכן, השאלה מתחדדת עוד יותר. מה היא הסיבה המרכזית לכך שנשים פחות משקיעות ויותר חוסכות. "הסיבה העיקרית שרלוונטית לנשים ולגברים כאחד, היא חוסר ידע", מסבירים בבסדנו, קבוצת ההשקעות המובילה בציבור החרדי. "אנשים לא יודעים מה הפוטנציאל שיש בהשקעות בכלל ובהשקעות בסטארט־אפים בפרט. אנשים לא יודעים איך מתחילים בכלל ומעדיפים את המוּכָּר אותו הם חושבים לבטוח. בשנים האחרונות עשינו מאמץ גדול להנגיש לציבור החרדי השקעות ישירות בחברות הזנק משום שאנו חושבים שבפני משפחות חרדיות שחוסכות לחתונות הילדים, צריכה להיות גם האפשרות הזאת", מסכמים בבסדנו.

ואכן, קבוצת בסדנו תקיים ביום שני יז' אדר א' כנס נשים משקיעות בירושלים. "המטרה היא ללמד איך הכסף שלך יכול לעבוד בשבילך ולא בשביל הבנק", אומרים בבסדנו. הכניסה אמנם חינם אך מספר המקומות מוגבל כך שכניסה תתאפשר בהרשמה מראש בלבד.

להשתתפות בכנס נשים משקיעות, לחצי כאן>>>

בסדנו הייטק חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד