כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר הפגישה ביניהם

לפיד בראיון תקיף: "נתניהו יוצר הפרדה בחברה הישראלית. זו המומחיות שלו"

על המלחמה אמר: "נתניהו מנהל את זה רע" | על בן גביר אמר לפיד כי "הוא ליצן מסוכן. מי שנתן לו להיות השר לביטחון לאומי יצא מדעתו"

לפיד בראיון תקיף: "נתניהו יוצר הפרדה בחברה הישראלית. זו המומחיות שלו"
יאיר לפיד נואם בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, העניק הבוקר (שלישי) ראיון Ynet במהלכו תקף את ראש הממשלה במילים חריפות: "נתניהו אומר לישראלים 'בעד מי אתם? בעד החטופים או בעד הניצחון?'. זו המומחיות של נתניהו, לייצר קו הפרדה בחברה הישראלית שיגרום לכולנו לכעוס אחד על השני. זה כמובן עיוות גמור מפני שלא יהיה ניצחון על חמאס בלי להחזיר את החטופים"

באשר לפגישת העדכון עם ראש הממשלה אמר לפיד: "אמרתי לו שהתכוונתי ברצינות שאני אתן לו כל רשת ביטחון שצריך בשביל לעשות את עסקת החטופים ולהוציא את הקיצוניים שעוצרים אותה. אמרתי לו: לא תנצח במלחמה הזאת בלי להחזיר את החטופים. היו 1,200 נרצחים ואת זה לא נוכל כבר לתקן, אבל הופר חוזה עם 136 חטופים במנהרות בעזה, אנשים אחרי גיל פנסיה, נערות שאנחנו לא רוצים לחשוב מה קורה להן. אנחנו צריכים להחזיר אותם. אני בעד לנצח את חמאס, להרוג את יחיא סינוואר ואת מוחמד דף ואת מרואן עיסא, אבל אם בתוך זה מקדישים זמן ומאמץ להחזרת החטופים".

על המלחמה אמר ראש האופוזיציה כי "נתניהו מנהל את זה רע. במשמרת שלו התרחש האסון הכי גדול לעם היהודי מאז השואה, והוא אפילו לא מסוגל להכיר באשמתו מול הציבור הישראלי. אין לו את האמון של מערכת הביטחון. אם היינו זקוקים להוכחה לעובדה שהממשלה הזאת עוסקת רק בפוליטיקה, הגיע התקציב המביש הזה. בזמן שהלוחמים שלנו שוכבים בבוץ בעזה, הם נותנים 35 מיליון שקל לעמותות שמעודדות השתמטות מצה"ל. הם לא כשירים".

בימים האחרונים, שומעים השוואות לעסקאות עבר. על השואות אלו הוא טוען כי "עסקת שליט לא הייתה אותו דבר. זה לא אותו דבר כשחייל שנלקח מהטנק שלו מול 136 אזרחים ישראלים שהופקרו על ידי ממשלתם ושהצבא לא הגיע להציל אותם. מה שקורה עם החטופים עכשיו זו ההפרה הגדולה ביותר בתולדות המדינה של החוזה האזרחי והאתוס הישראלי. אנחנו צריכים להחזיר אותם במחירים יקרים".

על בן גביר אמר:  "הוא ליצן מסוכן. האנשים האלה לא כשירים לנהל מדינה. בעוד חודש מתחיל הרמדאן, והאיש הזה שכרגע גם מבייש את ישראל וגם מסכן את ביטחונה, יהיה אחראי על הר הבית ומזרח ירושלים. בואו נתפלל כולנו יחד לאל עליון שלא יישרף כל המזרח התיכון. מי שנתן לו להיות השר לביטחון לאומי יצא מדעתו. זה חסר אחריות, זה מופקר".

יאיר לפיד מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד