כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חסימות ותקיפת שוטרים

מחאות בירושלים נגד נתיחת גופתו של הצעיר החרדי

מחאה גדולה בירושלים בגין כוונה לנתח גופת צעיר חרדי באבו כביר שנפטר בביתו בבית שמש. מאות מוחים חוסמים את תנועת כלי הרכב והאוטובוסים בשמואל הנביא וחלקם אף השליכו ביצים ותקפו שוטרים

מחאות בירושלים נגד נתיחת גופתו של הצעיר החרדי
ההפגנות בירושלים צילום: דוברות המשטרה

הפגנות וחסימת ציר התנועה ברחוב שמואל הנביא - יחזקאל בירושלים בשל מחאה על בדיקה באבו כביר של צעיר שנפטר בביתו, כדי לבדוק האם יש צורך לנתחו. מהמשטרה נמסר כי מאות מוחים החלו להתפרע במקום, לחסום את תנועת כלי הרכב והאוטובוסים, להתפרע וחלקם אף השליכו ביצים ותקפו שוטרים.

המחאה והפרת הסדר שהתפתחה במקום, מתקיימת על רקע פטירתו הפתאומית של צעיר חרדי בן 13 הלילה בעיר בית שמש. הבוקר, התקבל דיווח במשטרה על כך שהצעיר נפטר בביתו וחרף מאמצי פעולות צוותי הרפואה, לא נותר להם אלא לקבוע את מותו. במסגרת חקירת נסיבות המקרה במשטרה, ובמטרה לשלול כל חשד לפלילים, לאחר היוועצות עם הפרקליטות הוחלט לבדוק את נסיבות המוות ביסודיות, בין היתר, באמצעות בדיקתו במכון לרפואה משפטית.

בתום בדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר הומלץ על נתיחת הגופה. משפחתו תפנה לבית המשפט.

לאחר שניתנה הוראת פיזור ע"י קצין משטרה בגין הפרת הסדר וההתפרעות במקום בניגוד לחוק, פועלים כעת שוטרי מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב ירושלים להשבת הסדר במקום ולהדיפת המתפרעים. עד כה, נעצר חשוד אחד בגין תקיפת לוחמי מג"ב והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה.

כזכור הבוקר נפטר חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז"ל בן 13 בלבד שחגג בר מצווה ביום ראשון האחרון, הנער נפטר בביתו בשכונת חפציבה בבית שמש, לאחר פעולות החייאה ממושכות בביתו הוא פונה לבית החולים שם למרבה הצער נקבע מותו.

הנער ממשפחה חסידי ברסלב חגג ביום ראשון את שמחת בר המצווה והבוקר לפתע ללא כל רקע רפואי התמוטט ואיבד את הנשימה ולמרבה הצער נפטר לבית עולמו.

רחוב שמואל הנביא בית שמש ירושלים הפגנת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד