כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

לראשונה בישראל: אגד פתחה מכללה להכשרת נהגים חרדיים לתחבורה ציבורית

סגן השר לפיתוח חרדי: אבן בוחן לשילוב המגזר החרדי בתחבורה הציבורית

לראשונה בישראל: אגד פתחה מכללה להכשרת נהגים חרדיים לתחבורה ציבורית
הרב מקלב בפתיחת מכללת אגד להכשרת נהגים חרדיים צילום: אריאל ליבוביץ

במעמד סגן השר לפיתוח חרדי  ח"כ הרב אורי מקלב נפתח אתמול במרכז החרדי להכשרה מקצועית בבני ברק, הקורס להכשרת נהגי תחבורה ציבורית בחברת "דרך אגד". קורס זה הינו הקורס הראשון מבין רבים, שנועדו להכשרת נהגים בתחבורה הציבורית מקרב הציבור החרדי. בסיום ההכשרה ישולבו 15 מסיימי הקורס כנהגים באשכול התחבורה של חברת "דרך אגד", שתפעיל קווי נסיעות מירושלים לבני ברק ולאזורים חרדיים נוספים.

גלעד ריקלין מנכ"ל אגד ציין, כי פתיחת הקורס בימים אלה היא אירוע מרגש עבור אגד ובשורה ברמה הלאומית. אגד כחברה תחבורה מובילה המציינת 91 שנה להקמתה, מובילה גם בהכשרת נהגים הבאים מתוך הציבור החרדי. חברת הבת "דרך אגד", שחלק גדול מנהגיה יהיו חרדיים, תצויד באוטובוסים חדישים ותעניק לנוסע רמת שרות גבוהה. "זהו פרויקט דגל של אגד לשנה הקרובה", הדגיש מנכ"ל אגד.

סגן השר  ח"כ הרב אורי מקלב הגדיר את פתיחת הקורס כ"פריצת דרך" משמעותית וכאבן בוחן לשילוב נהגים חרדיים בתחבורה הציבורית. הצורך בתחבורה ציבורית בציבור החרדי הוא גדול ומשמעותי בחיי היחיד, המשפחה והקהילה. "אגד חברה רצינית מאוד.  עם הנסיון הרב שיש לה, המקצועיות ותחושת השליחות  – זהו שילוב מנצח בהכשרת נהגים ובשרות לנוסע".

הרב אברהם מרדכי הורן, מנכ"ל המרכז החרדי להכשרה מקצועית, אמר כי זהו פיילוט ראשון ופריצת דרך עבור נהגים חרדיים להשתלב כנהגים ב"דרך אגד". הרב הורן קרא לפתוח מסלולים מקבילים של המכללה בכל ששת השלוחות של המרכז החרדי בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ. "להיות נהג חרדי בתחבורה הציבורית זה לא רק פרנסה טובה, אלא גם מקצוע שיש לראות בו שליחות חשובה".

גדעון מזרחי, מנכ"ל דרך אגד ובעבר יו"ר מזכירות אגד, הדגיש כי התחבורה הציבורית חשובה מאוד לציבור החרדי. היוזמה להכשרת חרדים כנהגים בתחבורה הציבורית היא נחשונית וראשונית. "מכללת אגד להכשרת נהגים – זהו בית הספר לנהיגה הטוב ביותר בעולם", הטעים מנכ"ל דרך אגד. בדבריו הודה לח"כ הרב אורי מקלב על מעורבותו העקבית והרצופה לנושאי התחבורה הציבורית. מנכ"ל "דרך אגד" מסר כי, בוגרי הקורס, שיעמדו בתנאי ההכשרה, יתוגמלו כראוי ויזכו להטבות ולסביבת עבודה חיובית המתחשבת בצרכים ובאורח החיים של הנהג החרדי.

את מסכת הברכות סיים עידן מועלם, ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. בדבריו עמד על כך שהנהג הוא הגורם המשמעותי ביותר בתחבורה הציבורית. "חיזוק מעמדו של הנהג – זוהי המשימה החשובה העומדת לנגד עינינו". עוד הוסיף, כי הציבור החרדי הוא לקוח משמעותי מאוד בשרותי התחבורה הציבורית.

משתתפי הקורס הראשון החלו בהכשרתם השבוע, כאשר הלימודים מתקיימים במרכז החרדי להכשרה מקצועית בבני ברק. כבר עתה הוכרז על פתיחת קורסים נוספים ובהם קורס ערב שייפתח בעוד כחודש ימים.

אגד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד