כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
החסידים נקראו אל הדגל

האדמו"ר כינס את חסידיו בדחיפות ומעל 9 מיליון שקל נאספו

האדמו"ר ממודז'יץ קרא במפתיע לכינוס של כלל אברכי החסידות - שהתארגן בתוך שבוע בלבד | בערב אחד גייסה החצר מעל 9 מיליון שקל מציבור החסידים

האדמו"ר כינס את חסידיו בדחיפות ומעל 9 מיליון שקל נאספו
הכינוס בחסידות מודז'יץ צילום: שוקי לרר

בהתראה קצרה, בת שבוע בלבד, לאחר שהאדמו"ר ממודז'יץ קרא במפתיע לחסידיו לכינוס לטובת השלמת בית המדרש שנחנך בימים הנוראים באופן זמני ללא גימורו וללא גמר הקומות הנוספות במבנה - התכנסו במוצ"ש אברכי וידידי בית מודז'יץ לכינוס שבמסגרתו נענו לקריאת האדמו"ר והרימו את תרומתם למרכז העולמי של החסידות ההולך ונבנה ברחוב חבקוק בבני ברק.

למרות הזמן הקצר שעמד לרשות המארגנים מאז הכרזת הקודש המפתיעה ועד לכינוס, התאספו ובאו כלל אברכי החסידות להיכל בית המדרש החדש, כאשר את הכינוס פתח בן האדמו"ר ממודז'יץ הרה"צ רבי שמואל אליהו טאוב, שהתמנה ע"י אביו הרבי לעמוד בראש המגבית להשלמת הקומפלקס הענק שיכלול את בית המדרש, הכוללים, היכל התורה, היכל הטישים, הישיבה, ויתר מוסדות החצר.

בדבריו הזכיר בן האדמו"ר את הימים הנוראים בהם נישאו התפילות מבית המדרש החדש ברחבות ידיים, אך הכל יודעים, ציין, כי להשלמתו זקוקים לעשרות מיליוני שקלים. "אנו מבקשים את שותפות הציבור, ומן השמים יסייעו לגייס תרומות נוספות להשלמתו עד שניתן יהיה לאכלסו".

הר"ר יחזקאל בקנרוט ממנהלי המוסדות, זעק מקירות לבבו: "תארו לעצמכם, אחרי שנים כה רבות שהרבי מוסר נפשו לקומם את כבודה של חצר הקודש מודז'יץ, והנה - שלד הבניין ניצב ריק, אפור וקריר, חסר חיות. וכי יש חלישות הדעת גדולה מזו?!", תהה ר' יחזקאל בקול חנוק.

האדמו"ר ממודז'יץ נשא דברי תורה ולאחר מכן הוסיף את בקשתו מהציבור להשתתף במגבית המיוחדת. נציין, כי זו נערכה במתכונת 'דינר' שהתווה האדמו"ר, ללא כל אמצעים פומפוזיים וטכניקות שונות, וכן לא התקיימה באולם חיצוני מיוחד, כדי לחסוך בהוצאות מיותרות ולהקדיש את התרומות לקופת הבניה. האדמו"ר אף בירך את החסידים שיתנדבו מהונם, שיזכו לתת אף יותר מכפי שתכננו, ללא כל מאמץ מיוחד, ומן השמים יוסיפו לכל המוסיף משלו למלאכת הקודש.

ואכן, הציבור נענה להטות כתף למטרה נעלה זו, וכל אחד מהחסידים לקח על עצמו "אבן קודש" אחת או יותר, כאשר הסכום שנאסף הסתכם בלמעלה מ-9 מיליון שקל - חלקו במזומן, וחלקו בפריסה רחבה, כדי להקל על הציבור שרובם אברכי כולל ההוגים בתורה.

לאור הצלחת הכינוס, מקווים בהנהלת המוסדות, שעד לחודש אלול הבעל"ט, יוכלו לקדם את הבניה לעשות שימוש בקומפלקס לתפילות הימים הנוראים ולאכלוס הישיבה הקדושה בקומות העליונות.

מהנהלת המוסדות נמסר, שגם בימים אלו ממשיכים החסידים שנבצר מהם להשתתף בכינוס, ואף בני חו"ל שהשמועה מגיע לאזניהם, להרים תרומתם ב"אבני הקודש" מתוך רצון להיות שותפים עם האדמו"ר בבנין בית ה', וזוכים לקבל מידי האדמו"ר את התשורה המיוחדת לתורמים, לשמירה וברכה.

חסידות מודז'יץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד