ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
תתרום להורדת העומסים הקיימים

בשורה לנהגים: נמל הדרום יחובר עם כביש מספר 4

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה את התוכנית שתחבר את נמל הדרום עם כביש מספר 4 | התוכנית תיתן מענה לפיתוח של העיר אשדוד ותתרום להורדת העומסים הקיימים היום מיציאה והכניסה מהנמל

בשורה לנהגים: נמל הדרום יחובר עם כביש מספר 4
נמל אשדוד. צילום: נמל אשדוד

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה היום (שלישי) את התוכנית שתחבר את נמל אשדוד עם כביש מספר 4. 

התוכנית נותנת מענה גם לעיר אשדוד באמצעות החיבור החדש. במסגרת התוכנית מוצעת דרך שירות חלופית בתחום אזור התעשייה הקיים לצורך מעקף לעת צורך ביטחוני.

התוכנית מהווה שלב שני והכרחי להשלמת מערך דרכי הגישה לנמל הדרום: התוכנית יוצרת כניסה צפונית חדשה וחיונית לעיר, לרבות למתחם התעסוקה והתעשייה המתוכנן. ביצועה ייתן מענה לפיתוח המאסיבי של העיר ולפיתוח המלא של הנמל, בטווח הארוך. 

התוואי נבחן במועצה הארצית והוחלט על חלופה צפונית, הכלולה בתוכנית זו, אשר כוללת תוואי ישר, המותאם מבחינה הנדסית לטובת שיפור בטיחות הדרך ויישור העקומות.

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "המועצה הארצית אישר היום תוכנית חשובה הן ברמה המקומית והן ברמה הלאומית, בוודאי בעת הזאת, שלפעילות הנמלים תפקיד חשוב במשק".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח אמר: "מינהל התכנון שם את נושא התשתיות בראש סדר העדיפיות של מינהל התכנון. לאחר שנים של תיאומים בין משרדי הממשלה וגופי התשתית השונים, הצליח מינהל התכנון להביא לאישורה של התוכנית החשובה. התוכנית תיתן מענה לפיתוח של העיר אשדוד ולפיתוח של הנמל, בטווח הארוך".

 

 

 

אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד