כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בכפוף לשימוע

חברת מטרו תיקנס בעשרות מיליונים? זה האיום שמרחף על יבואנית ימאהה

הממונה על התחרות הודיעה ליבואנית ימאהה על כוונתה להטיל עליה עיצומים כספיים בכפוף לשימוע, בסכום של כ-20.8 מיליון שקל, זאת בגין היותה צד להסדר כובל | מטרו: "הודעת הממונה על התחרות חסרת בסיס, רצופה שגיאות ועיוותים ומהווה פגיעה בחברה שמחוללת תחרות"

חברת מטרו תיקנס בעשרות מיליונים? זה האיום שמרחף על יבואנית ימאהה
פסק דין צילום: freepik

היום (שלישי) הודיעה הממונה על התחרות לחברת מטרו מוטור (יבואנית ימאהה) על כוונתה להטיל עליה עיצומים כספיים, בכפוף לשימוע, בסכום של כ- 20.8 מיליון ש"ח, בגין היותה צד להסדר כובל. הממונה הודיעה גם על כוונתה להטיל עיצומים כספיים על שני נושאי משרה במטרו מוטור, בסכומים העומדים על כ-600 אלף ש"ח.

האיום על יבואנית ימאהה מגיע לאחר שזו המשיכה למכור - לכאורה - כלי רכב שהתחייבה להפסיק למכור.

ביום 11 במאי 2021 פרסמה הממונה קביעה, לפיה הסכם בין מטרו מוטור לימאהה ליבוא רכבים תפעוליים וטרקטורונים מתוצרת ימאהה הוא הסדר כובל. זאת מכיוון שמטרו מוטור החזיקה כבר בנתחי שוק משמעותיים ביבוא ובשיווק של רכבים תפעוליים וטרקטורונים של יצרנים נוספים, ובעקבות ההסכם עם ימאהה היתה צפויה לקבל לידיה את יבוא ושיווק הרכבים התפעוליים והטרקטורונים מתוצרתה. ההסכם עם ימאהה עלול היה ליצור למטרו מוטור כוח שוק כלפי צרכני רכבים אלה, והיה עלול לפגוע בתחרות שבין ימאהה לבין יצרנים של מותגים אחרים המשווקים בידי מטרו מוטור.

תחילה עררה מטרו מוטור על קביעת הממונה, אך בהמשך היא החליטה למשוך את הערר ולסיים את ההתקשרות עם יצרנית אחרת של טרקטורונים ורכבים תפעוליים אותם היא ייבאה, בתנאים שהממונה מצאה, כי בהתקיימם לא יהיה בהסדר עם ימאהה כדי לפגוע פגיעה משמעותית בתחרות.

אחד התנאים שפירטה הממונה הוא שמטרו מוטור לא תחל למכור טרקטורונים מתוצרת ימאהה עד למכירת מלוא מלאי הטרקטורונים ממותג היצרנית עמה סיימה את ההתקשרות. על רקע זה חתמה מטרו מוטור על הסכמים עם סוכנים בלעדיים שלה, הנחזים כהסכמי מכירה של מלאי הטרקטורונים שנותר ברשותה ממותג היצרנית עמה סיימה את ההתקשרות. אך בפועל, מלאי הטרקטורונים לא עבר לסוכנים, ומטרו מוטור המשיכה למכור טרקטורונים אלה במקביל למכירת טרקטורוני ימאהה, באופן שעלול לפגוע פגיעה משמעותית בתחרות.

בגין ההסדר הכובל עם ימאהה, הממונה שוקלת להטיל על מטרו מוטור ועל נושאי משרה בה עיצומים כספיים. בפני מטרו מוטור ונושאי המשרה עומדת הזכות להשמיע טענותיהם בפני הממונה במסגרת שימוע.

ממטרו נמסר: "הודעת הממונה על התחרות חסרת בסיס, רצופה שגיאות ועיוותים ומהווה פגיעה בחברה שמחוללת תחרות. לחברה טענות טובות ביחס לכל האמור בהודעת הממונה והיא תביא אותן בפני הערכאות המוסמכות. החברה סמוכה ובטוחה כי ימצא שלא נפל רבב בהתנהלותה ובהתנהלות נושאי המשרה בה. מדובר בהחלטה חסרת תקדים הן מבחינת נימוקי ההחלטה והן מבחינת תוצאותיה ביחס לעניין המדובר, והיא נועדה לכסות על כשלי הרשות. צר לנו כי הלחצים המופעלים על הממונה על התחרות מניעים אותה לטיפול בחברה מחוללת תחרות, במקום חברות אשר חוסמות אותה".

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד