כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גם הרמטכ"ל התייחס

לאחר הסערה, האלוף מתנצל: "לא הייתה לנו כל כוונה לפגוע בתושבים"

הרמטכ"ל אמר הערב כי "התרחיש המדובר לא היה צריך להיות מתורגל וזוהי שגיאה. אנחנו נתחקר ונלמד, ואנו מצטערים בפני כל מי שנפגע מכך"

לאחר הסערה, האלוף מתנצל: "לא הייתה לנו כל כוונה לפגוע בתושבים"
האלוף יהודה פוקס צילום: פלאש 90

ברקע הסערה שפרצה אמש, לאחר האירוע בו חיילים תרגלו תרחיש בו מתנחלים חוטפים פלסטינאי, אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס התנצל ואומר כי "לא הייתה לנו כל כוונה לפגוע בתושבים, אני באמת מתנצל מכל מי שנפגע. המשימה שלנו היא להגן על התושבים ובזה אנחנו עסוקים. טעינו נבדוק, נלמד, נפיק את הלקחים ונשתפר במהרה".

מוקדם יותר היום הרמטכ״ל התייחס לתרגיל: "צה"ל נלחם בכל הזירות, וביהודה ושומרון מתמודדים הכוחות מול טרור אכזרי בסביבה מורכבת. התרגיל שבוצע אתמול נועד להכין את הכוחות להתמודד עם מגוון רחב של תרחישים, במטרה לשפר את מוכנותם. עם זאת, התרחיש המדובר לא היה צריך להיות מתורגל וזוהי שגיאה. אנחנו נתחקר ונלמד, ואנו מצטערים בפני כל מי שנפגע מכך. כוחות צה״ל בפיקוד המרכז, בפיקודו של האלוף יהודה פוקס, עושים מסביב לשעון ותוך סיכון חיים לביטחון התושבים. נמשיך לעשות יחד למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

כזכור, אמש אירעה תקרית חריגה בקרני שומרון שבבנימין לאחר שאלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, הוביל תרגיל שדימה את המתיישבים כאויב, במסגרתו תורגל רצח תינוקת יהודיה בכפר פונדוק שבשומרון בידי ערבים ובתגובה שריפת רכבים בידי יהודים בכפר ואז חטיפת ערבי תוך הקפצת החטיבה היהודית ודובדבן, כך מדווח באתר "הקול היהודי". החיילים שדימו מתיישבים עם ווסטים כמו שמבצעים בתרגילים במקרים בהם נדרש 'בימוי אויב'. בתגובה לכך, קצינים וחיילים נטשו את התרגיל בזעם.

בצה"ל התנצלו מיידית ומסרו: "במהלך תרגיל לשיפור מוכנות האוגדה וההגנה במרחב, תורגלו תרחישים שונים ובהם תרחישי קיצון. צה"ל לא תירגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בוסטים המדוברים אשר מטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל הינה כחלק משגרת הבטיחות התרגילית. במקרה הנוכחי טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך. לצה״ל קשר הדוק עם ההתיישבות, והוא פועל להגנתם מסביב לשעון ובשיתוף פעולה".

תרגיל הפגנת מחאה הרמטכ"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד