כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
כספת במנהרה

נחשף: מעל 150 מיליון דולר מאיראן לחמאס

דובר צה"ל חשף הערב בהצהרתו ממצאים מודיעיניים שנמצאו בתוואי תת-קרקע בחאן יונס. תיעוד מתוך מנהרה בה נמצאו סכומים גדולים של כספי טרור, מסמכים המתעדים העברת כספים מאיראן לחמאס כולל מעטפות כסף שהועברו למנהיג חמאס, יחיא סינוואר

נחשף: מעל 150 מיליון דולר מאיראן לחמאס
ממצאים מודיעיניים שנמצאו בתוואי תת-קרקע בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר הערב (שלישי) הצהרה מיוחדת שבה חשף כי יחידות מיוחדות פועלות בחאן יונס, והגיעו למנהרות שבהן אותרו ראיות ומסמכים המעידים על קשר ישיר בין איראן לחמאס.

הגרי אמר בהצהרתו: "כוחות צה"ל ממשיכים להילחם בחאן יונס בדרום הרצועה, ומעמיקים את ההישגים בצפון הרצועה. בחאן יונס, יחידות מיוחדות פועלות במרחב התת קרקעי, יחד עם שירות הביטחון כללי, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ומודיעין מדויק, לאיתור המתחמים האסטרטגים של חמאס מתחת לקרקע.

למרות עשרות הקילומטרים שקיימים של מנהרות אין הרבה מתחמים לרובם כבר הגענו. איתרנו מתחמים בהם הסתתרו מנהיגי החמאס ומשם הם ניהלו את הלחימה, ובחלקם הוחזקו חטופים ובאחרים הוחזק חומר מודיעיני", אמר דובר צה"ל.

תיעוד מתוך מנהרה בה נמצאו סכומים גדולים של כספי טרור

"הערב אנחנו מפרסמים חלק מהמידע המודיעיני שמצאו שם כוחותינו – המעיד על "קשר" ישיר של איראן לחמאס ויותר מכך – ליחיא סינוואר", אמר דובר צה"ל בהצהרתו. "מצאנו מסמכים רשמיים של חמאס משנת 2020 ובהם פירוט של הכספים שהועברו על ידי איראן בתקופה שבין השנים 2014 ו-2020 לחמאס ולסינוואר.

יותר מ-150 מיליון דולר הועברו מאיראן לחמאס. זוהי דוגמה נוספת לאופן שבו איראן מייצאת טרור לרחבי המזרח התיכון. הטרור שאיראן מייצאת ומייצרת הוא בעיה עולמית.

את המידע המודיעיני שאנחנו מאתרים, אנחנו מעבירים לשותפים שלנו ברחבי העולם שיאמתו אותו.

דובר צה\"ל: יותר מ-150 מיליון דולר הועברו מאיראן לחמאס

באותו מרחב תת–קרקעי, מצאנו גם כספת עם שטרות ושקיות בתוכן יותר מעשרים מיליון שקלים במזומן, כפי שאתם רואים בשקיות הכחולות והשחורות ממוענים לכתובת ברורה. הסכומים האלה מצטרפים לעוד עשרות מיליוני שקלים שאיתרנו במהלך המלחמה במנהרות חמאס בתיקים מלאים במיליוני דולרים".

לדבריו, "זוהי תופעה שחוזרת על עצמה – כסף מזומן בהיקפים גדולים, נשמר במתחמים מאורגנים מתחת לקרקע לשימושם האישי של בכירי חמאס. מנהיגי חמאס השקיעו את הכסף בשרידותם האישית שלהם ובני משפחותיהם מתחת לאדמה.

הודות למודיעין שאנחנו מאתרים בתת הקרקע, חוקרים אותו ולומדים אותו באגף המודיעין ובשירות הביטחון הכללי אנחנו יוצאים למבצעים נוספים, חדשים ומשמידים תשתיות טרור חדשות של חמאס. כך אנחנו פועלים כעת במבצע צבאי על אתרי טרור בצפון הרצועה. לוחמי צה"ל נמצאים שם ברגעים אלו, בעיצומו של מבצע רחב במרחב שאטי, שבעיר עזה ועליו נעדכן בהמשך.

הכוחות מגיעים לתשתיות חמאס רגישות נוספות מתחת לאדמה, מחסלים מחבלים שנותרו במרחב וגודעים ניסיונות של חמאס לשקם את יכולותיו. גם במקומות הללו אנחנו מאתרים הערב מודיעין חשוב, אותו נחשוף בהמשך". דברי דובר צה"ל.

מסמכים המתעדים העברת כספים מאיראן לחמאס

 

יחיא סינוואר איראן חאן יונס מלחמת חרבות ברזל מנהרות החמאס מנהרת טרור מנהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד