כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
בחסות המלחמה

ההתייקרויות נכנסו לתוקף: רשתות המזון ביטלו מבצעים בשווי עשרות אחוזים

החברות ביטלו מבצעים של מוצרים רבים | חשש בבנק ישראל מפני התפרצות אינפלציונית שתחייב את הבנק להמתין עם הורדת ריבית נוספת

ההתייקרויות נכנסו לתוקף: רשתות המזון ביטלו מבצעים בשווי עשרות אחוזים
סופרמרקט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פחות משבוע חלף, מאז שהעלאת המחירים של שטראוס ושסטוביץ נכנסה לתוקף וחלק מרשתות השווק כבר ביטלו מבצעים של מוצרים רבים בשווי של עשרות אחוזים. בין הרשתות: רמי לוי, יוחננוף, אושר עד, ויקטורי ומחסני השוק, כך עולה מבדיקת אתר פרייסז, האוסף את נתוני המחירים שמזינות הרשתות לאתר הרשות להגנת הצרכן, כמחויב בחוק.

כזכור, לפני כשלושה שבועות קבוצת שטראוס הודיעה לבורסה כי החברה תבצע העלאת מחירים על חלק ממוצריה, כאשר חלקם יתייקרו עד 7%. בהודעת החברה נכתב כי "בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה, וביניהם חמאת ועיסת קקאו (+88%), טחינה (+30%), סוכר ושמן זית (+60%), שהיקף ההשפעה שלה מוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים במונחים שנתיים, החברה תבצע עדכון מחיר לקמעונאים בשיעור ממוצע של כ-1.7%". שבועיים קודם דווח כי יבואנית הענק 'שסטוביץ' דורשת עליית מחירים של עשרה אחוזים על כ-15 אחוזים ממוצריה, כאשר ההתייקרות נכנסה לתוקפה בתחילת החודש הנוכחי.

החשש הוא כי העלייה במחירים הכללית במשק עלולה להשפיע לרעה על מדד המחירים לצרכן שסוקר את חודש ינואר, שיפורסם בשבוע הבא, דבר שיאלץ את נגיד בנק ישראל לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע למדיניות הורדת הריבית בה החל עם הורדת הריבית לרמה של 4.5%.

העלאת מחירים התייקרות בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד