כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עוד לא נראה כבושם הזה

הספר שיכבוש את עולם התורה: כרכי "ספר המראה" הונחו על שולחנם של גדולי ומאורי התורה והחסידות

ספר חדש שיצא לאור בימים אלה עומד לשנות את פני עולם התורה. מדובר בספר 'המראה' יצירת פאר שחיבר הגר"ש הרמן, ראש כולל 'שוטנשטיין'. המחבר הסתובב בין בתי גדולי ישראל כדי לחשוף בפניהם את היצירה המופלאה שיצאה תחת ידו 

הספר שיכבוש את עולם התורה: כרכי "ספר המראה" הונחו על שולחנם של גדולי ומאורי התורה והחסידות
הגר"ש הרמן אצל גדו"י עם הספר החדש צילום: באדיבות המצלם

במהלך הימים האחרונים הופיע ויצא לאור עולם סדרת הספרים "ספר המראה" המאגד תשעה כרכים מאירי עיניים בו ימצאו הלומדים מראי מקומות מורחבים בסוגיות הש"ס השונות, הנלמדים באופן קבוע בעולם התורה והישיבות. סדרת הספרים יוצאי הדופן מופיעים לאור עולם על ידי מכון מורשה - S.H שע"י כולל שוטנשטיין, שם בבקיאות נדירה ניתן כאמור למצוא מראי מקומות בסוגיות הבולטות של הש"ס בצורה ברורה ומאירת עיניים.

ראש כולל שוטנשטיין הגאון רבי שמואל הרמן שליט"א העומד בראשות הכולל למעלה מ15 שנה בו עמלים טובי האברכים המופלגים בעיר הקודש בעיון הסוגיות העמוקות, עתה קוצר את בכורי תנובתו ביצירת הפאר שעתיד להפוך לספר חובה בעולם התורה כאשר על עריכת הדברים עומד הגאון הגדול רבי צבי דרבקין שליט"א, העומד בראשות החבורה בכולל שוטנשטיין הממוקם בשכונת שערי חסד הירושלמית, הידוע בבהירותו העצומה בהגשת הסוגיות באופן תמציתי ומדויק.

מהות סדרת הספרים הוא הנגשת מראי מקומות בסוגיות הבולטות שבש"ס, סוגיות אותן נהוג ללמוד בעולם התורה והכוללים. מראי המקומות נכתבו בהיקף נדיר ורחב, תוך הקפדה על בהירות. נכון לרגע זה יצאו לאור עולם תשעה כרכים מהודרים על הסוגיות דלהלן: מסכת נדה בסוגיות כתמים ווסתות, מסכת ברכות בסוגיית ברכות הנהנין, מסכת חולין בסוגיות רוב וחזקה, תערובות, בב"ח, מסכת עירובין בסוגיית מחיצות, מסכת שבת בעניין ל"ט מלכות ומסכת שבת כרך ב' בסוגיות מוקצה ואמירה לנכרי, כרכים נוספים מתמקדים בסוגיות ציצית, ריבית ושביעית.

עם הופעת יצירת הפאר לאור עולם עלו ראשי כולל שוטנשטיין למעונם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי התורה והחסידות אשר בשמחה יתירה עיינו בכרכים המופלאים וציינו לשבח את העבודה המקיפה והבהירה שרואים בין דפי הספר, ואכן ראוי הוא לעלות על שלוחן מלכים.
ראש הכולל הגאון רבי שמואל הרמן שליט"א נכנס בראש משלחת יחד עם רבני הכולל הגאון רבי צבי דרבקין והגאון רבי עקיבא פלס למעונם של מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, מרן רה"י הגר"ד כהן, הגר"ע אויערבך, הגרמ"ש קליין, הראשון לציון ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, הגרש"י זעפרני ועוד ממרביצי התורה אשר שיבחו את סדרת הספרים המופלאה.

כמו כן נכנסו ראש הכולל והרבנים שליט"א להתברך במעונם של כ"ק מרנן האדמורי"ם מגור ובעלזא אשר עיינו ממושכות בסדרת הספרים ואמרו כי רואים את ההשקעה הגדולה שנעשתה למען לומדי התורה באשר הם. יצוין כי הפצת הספרים נעשית בימים אלה ע"י "גיטלר - ספרייתי" וכי ניתן לרכוש את סדרת הספרים בחנויות המובחרות.

 

שוטנשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד