ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
דורשים נסיגה מהרצועה

ההצעה של חמאס: שחרור חטופים בשלושה שלבים - וזו התמורה

מקורות המקורבים לשיחות על הסכם עם חמאס אמרו ל'רויטרס' כי הפסקת האש תימשך לפחות 40 יום, שבמהלכם המחבלים ישחררו אזרחים חטופים. בהמשך ישוחררו חיילים וגופות של חטופים בתמורה לשחרור מחבלים פלסטינים הכלואים בישראל | כל הפרטים הידועים עד כה

ההצעה של חמאס: שחרור חטופים בשלושה שלבים - וזו התמורה
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

בשעות הקרובות תתקיים ישיבה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו שבה תגובש עמדת ישראל לאור תשובת חמאס שהוגשה אמש לקטארים ולמצרים.

בתגובה למתווכים הקטארים והמצריים, חמאס הציע תוכנית הפסקת אש בת שלושה שלבים, במסגרתה ארגון הטרור ישחרר חטופים ישראלים עבור אסירים פלסטינים, ישראל תבטיח את שיקום עזה, כולל נסיגה המוחלטת של כוחות צה"ל וחילופי גופות, כך דווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

מקורות המקורבים לשיחות אמרו ל'רויטרס' כי הפסקת האש תימשך לפחות 40 יום, שבמהלכם מחבלי חמאס ישחררו אזרחים חטופים שהם מחזיקים. בהמשך יבואו שלבים נוספים, ישוחררו חיילים וגופות בתמורה לשחרור מחבלים פלסטינים הכלואים בישראל.

לפי טיוטה שהגיעה לידי סוכנות הידיעות 'רויטרס', השלב הראשון יימשך 45 ימים ובמהלכו ישוחררו מחבלים מהכלא בישראל בתמורה לחלק מהחטופים האזרחים ויועבר סיוע לרצועה. תתאפשר בנייה מחדש של בתי חולים ברצועה וכן של מחנות פליטים, וצה"ל יידרש לסגת ממרכזי אוכלוסייה ברצועה.

חמאס מציע שבשלב השני, ישוחררו כל החטופים הגברים בתמורה למספר מחבלים פלסטינים, לא דווח מספר. כן נסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה. השלב השלישי יימשך גם הוא 45 ימים, ובמהלכו יוחלפו גופות בין הצדדים.

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד