כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חומרים מזהמים

כבר לא מצילה את כדור הארץ? תביעת ענק בקליפורניה נגד טסלה

בקליפורניה, בה שוכן אחד ממפעלי טסלה, הוגשה תביעה נגד יצרנית הרכב החשמלי בטענה שהיצרן לא מטפל בצורה נכונה בחומרים מזהמים שפלט המפעל

כבר לא מצילה את כדור הארץ? תביעת ענק בקליפורניה נגד טסלה
תביעה נגד טסלה בקליפורניה - הרגלי סילוק פסולת מסוכנים לסביבה צילום: טסלה

אם יש דבר אחד שניתן לומר על המכוניות של טסלה, זה שהן נקיות. אבל המפעל שמייצר אותן הוא כבר סיפור שונה לחלוטין: 25 מחוזות בקליפורניה, בה שוכן אחד ממפעלי טסלה, הגישו תביעה נגד יצרנית הרכב החשמלי בטענה שהיצרן לא טיפל באופן נכון בחומרים מזהמים שפלט המפעל.

התביעה הוגשה על ידי מספר גדול של מחוזות כולל לוס אנג'לס, אלמדה, סן פרנסיסקו. לפי עיקריה, כפי שפורסמו בארה"ב, אותם מחוזות דורשים מטסלה לטפל בחומרים המזהמים באופן יותר אחראי. בין היתר מצוין בתביעה כי טסלה מפרה את חוקי הגנת הסביבה ושולחת חומרים מסוכנים לקבורה באתרים שאינם מיועדים כלל לטפל בחומרים כאלה, מה שמזהם את הקרקע ואת מי התהום.

תביעה נגד טסלה בקליפורניה - הרגלי סילוק פסולת מסוכנים לסביבה. קרדיט טסלה

רשימת החומרים המסוכנים שמפורטים בתביעה, שטסלה מוציאה ממפעליה לכאורה כאשפה וקוברת כביכול באופן שאינו חוקי כוללת צבעים, נוזלי בלימה, סוללות וגם סולר שמשמש להפעלה של מכשירים שונים ומכונות שונות.

התביעה הזאת אינה הראשונה בה נטען שטסלה מייצרת מכוניות שהן נקיות וירוקות אבל תהליך היצור כלל אינו ידידותי לסביבה: בשנת 2019 הגיעה טסלה להסדר מול ה-EPA, הסוכנות האמריקאית להגנה על הסביבה לאחר שהואשמה בטיפול לא הולם באשפה. הקנס היה זעום ועמד על 31,000 דולר.

האם יש דברים בגו או שמא ההתייחסות לטסלה כ"כיס עמוק" עוררה את התיאבון להוציא כספים מענקית התעשייה? לטסלה יש בארה"ב מפעלים נוספים: בטקסס ובמדינת נוואדה – האם גם בהם תימצא התנהלות דומה? נמשיך לעקוב.

 

 

ארצות הברית טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד