י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יוטלו עיצומים כספיים

זו החברה שנדרשת לשלם עשרות מיליוני שקלים

הממונה על התחרות לחברת מטרו מוטור שיווק הודיעה על כוונתה להטיל על החברה עיצומים כספיים • לפי הממונה על התחרות מטרו מחזיקה ב-70% מהשוק

זו החברה שנדרשת לשלם עשרות מיליוני שקלים
טרקטורון ימאהה. הממונה על ההגבלים פעל - במטרו טוענים שאין בסיס לטענות צילום: ימהה

הממונה על התחרות מתכוננת להטיל קנס כספי עצום על יבואנית האופנועים והטרקטורונים מטרו מוטור שיווק, לאחר שהחברה המשיכה למכור טרקטורונים למרות שהתחייבה לא לעשות זאת. כך, אתמול הודיעה הממונה על התחרות לחברת מטרו מוטור שיווק על כוונתה להטיל על החברה עיצומים כספיים, בכפוף לשימוע, בסכום של כ-20.8 מיליון ש"ח, בגין היותה צד להסדר כובל. הממונה הודיעה גם על כוונתה להטיל עיצומים כספיים על שני נושאי משרה במטרו מוטור, בסכומים העומדים על כ-600 אלף ש"ח.

הסיפור שהתרחש לפי הגרסה של הממונה על התחרות הוא מורכב: בשנת 2021 ביקשה מטרו מוטור (שמייבאת לארץ סוגים רבים של אופנועים וקטנועים) להוסיף למוצרים שלה גם טרקטורונים של חברת ימאהה. אבל לפי הממונה על התחרות מטרו מחזיקה ב-70% מהשוק של הכלים האלה ולכן הדבר עלול לפגוע בתחרות.

כדי לייבא לישראל את הטרקטורונים של חברת ימאהה מטרו הסכימה להפסיק למכור את הטרקטורונים של מספר חברות אחרות: "איזיגו" ו"ארקטיק קאט" וכך היה העניין אמור להסתיים. אלא שהממונה על התחרות העמידה עוד תנאי: שמטרו לא תמכור את טרקטורוני ימאהה עד שלא תסיים למכור קודם את הטרקטורונים של החברות האחרות.

לפי ההודעה של הממונה: "על רקע זה חתמה מטרו מוטור על הסכמים עם סוכנים בלעדיים שלה, הנחזים כהסכמי מכירה של מלאי הטרקטורונים שנותר ברשותה ממותג היצרנית עמה סיימה את ההתקשרות. אך בפועל, מלאי הטרקטורונים לא עבר לסוכנים, ומטרו מוטור המשיכה למכור טרקטורונים אלה במקביל למכירת טרקטורוני ימאהה, באופן שעלול לפגוע פגיעה משמעותית בתחרות" – ולכן כעת היא מעוניינת לקנוס את מטרו.

מטרו הגיבה לדברים והסבירה: הודעת הממונה על התחרות חסרת בסיס, רצופה שגיאות ועיוותים ומהווה פגיעה בחברה שמחוללת תחרות. לחברה טענות טובות ביחס לכל האמור בהודעת הממונה והיא תביא אותן בפני הערכאות המוסמכות. החברה סמוכה ובטוחה כי ימצא שלא נפל רבב בהתנהלותה ובהתנהלות נושאי המשרה בה.מדובר בהחלטה חסרת תקדים הן מבחינת נימוקי ההחלטה והן מבחינת תוצאותיה ביחס לעניין המדובר, והיא נועדה לכסות על כשלי הרשות. צר לנו כי הלחצים המופעלים על הממונה על התחרות מניעים אותה לטיפול בחברה מחוללת תחרות, במקום חברות אשר חוסמות אותה".

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד