י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בארה"ב מתריעים

חמאס רוצה להישאר בשלטון כדי לחזור על ה-7 באוקטובר

ראש היחסים הלאומיים של חמאס בחו"ל, שב והדגיש כי התוכנית והעדיפות של חמאס היא לטבוח ביהודים נוספים. הוול סטריט ג'ורנל: "בחמאס אומרים שהם רוצים "הפסקת אש מקיפה ומוחלטת", אבל בהחלט לא רוצים שלום"

מחבלי חמאס בתוך ישראל
מחבלי חמאס בתוך ישראל צילום: צילום מסך

חמאס דחה הפסקה ארוכה בלחימה, כולל הסכמה של ישראל לשחרר מחבלים מסוכנים רבים ותנאים מטרידים אחרים שישראל הייתה מוכנה לבלוע כדי לשחרר את החטופים.

הנשיא ביידן כינה את תשובת חמאס "קצת מוגזמת", אך אולי שכח שהוא מתמודד עם ג'יהאדיסטים, ולא יריבים רפובליקנים. הוא כינה את חמאס "האופוזיציה" לפני שתוקן. קטאר ניסתה להפוך את התשובה של חמאס כ"תגובה חיובית", אבל התברר כי חמאס למעשה דחה את ההסכם.

במאמר מערכת בעיתון 'וול סטריט ג'ורנל' נאמר: "בחמאס אומרים שהם רוצים "הפסקת אש מקיפה ומוחלטת", אבל בהחלט לא רוצים שלום. אם יש נקודה אחת שבה חמאס היה עקבי, היא שהם יחזרו על הטבח שלו ב-7 באוקטובר "שוב ושוב", כפי שאמר חבר הלשכה המדינית גזי חמאד ב-24 באוקטובר".

בכיר חמאס עלי ברקה, הסביר ב-8 באוקטובר כיצד חמאס מסתכל על ישראל: "גרמנו להם לחשוב שחמאס עסוק בשלטון בעזה, ושהוא רוצה להתמקד ב-2.5 מיליון פלסטינים", אמר. ב-30 בינואר, ברכה, ראש היחסים הלאומיים של חמאס בחו"ל, שב והדגיש כי התוכנית והעדיפות של חמאס היא לטבוח ביהודים נוספים.

בנאום בערוץ הטלוויזיה אל-מנאר של חיזבאללה בלבנון, התגאה ברכה: "אנחנו יכולים לחזור על 7 באוקטובר פעמים רבות, כי ברגע שאתה מסתער, הם קורסים. ככה זה עובד עם ישראל". לפני 7 באוקטובר, הוא המשיך, "הישראלים זכו לכבוד בגלל איך שהם הביסו את צבאות ערב. אבל היום דברים השתנו. היום מסתערים הלוחמים הערבים. הם הסתערו על דרום ישראל ומחר יסתערו על הגליל. הם יסתערו מכל מקום שהם יכולים".

"במילים אחרות, 7 באוקטובר היום, 7 באוקטובר מחר, 7 באוקטובר לנצח" מציין העיתון באזהרה.

עוד נכתב: "חמאס רוצה שהמלחמה הזו תסתיים כדי שיוכל להתארגן מחדש, להתחמש מחדש ולהתחיל את המערכה הבאה. זה פתוח לגבי זה. התשובה הטובה ביותר של ישראל היא להמשיך קדימה בשטח".

 

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד