י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
3 שבועות לבחירות

סקר: כך יצביעו החרדים בבית שמש

פחות משלושה שבועות למועד הבחירות המקומיות - וסקר של דודי חסיד מנסה לחזות את התוצאות: על פי הסקר, 17% מהחרדים בעיר יצביעו לבלוך - שמנצחת כבר בסיבוב הראשון | הסקר המלא

סקר: כך יצביעו החרדים בבית שמש
עיריית בית שמש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר שערך מכון המחקר והסקרים KANTAR בבעלותו של דודי חסיד, קובע כי ראש העיר המכהנת בבית שמש, ד"ר עליזה בלוך, מובילה בפער ניכר על שני המתמודדים שמולה.

בקרב בעלי הדעה שנסקרו, זוכה בלוך לתמיכה של 48% מתושבי העיר, לעומת מועמד ש"ס משה אבוטבול שזוכה ל-28%, ומועמד דגל התורה שמואל גרינברג שנותר עם 24% תמיכה בלבד מקרב תושבי העיר.

הסקר, שנערך בחודש ינואר האחרון, הוא למעשה הסקר הראשון שמתפרסם מאז הכריזה אגודת ישראל על תמיכתה במשה אבוטבול. מהנתונים נראה כי למרות שלא זכתה לתמיכת המפלגות החרדיות, רה"ע עליזה בלוך זוכה לפופולריות רבה בקרב תושבי העיר ועתידה לנצח בבחירות כבר בסיבוב הראשון.

על פי הסקר, 17% מהחרדים בעיר יצביעו לבלוך. בציבור הדתי המספרים של בלוך כבר מזנקים ל-70 אחוזי תמיכה, ובציבור החילוני-מסורתי מגיעה ראש העיר המכהנת ל-76%.

פילוח נוסף ומסקרן בסקר הוא החלוקה לשכונות, כאשר בשכונת רמה ד' החדשה מוביל משה אבוטבול עם 34% תמיכה, ראש העיר עליזה בלוך זוכה ל-28% מקולות תושבי השכונה, ושמואל גרינברג ל-20% בלבד. בשכונת רמה ג' הליטאית מוביל גרינברג עם 53% תמיכה, אבוטבול עם 19% ובלוך אחרונה עם 11% בלבד. בשכונת רמה א' הכוללת ציבור אנגלוסקסי ודתי לאומי, מובילה בלוך עם 36%, אחריה אבוטבול עם 27% וגרינברג עם 20% תמיכה בלבד.

מבין הנסקרים עולה כי 33% מהם לא הצביעו בבחירות האחרונות, מכיוון שלא הייתה להם זכות הצבעה בבית שמש, מה שמעיד על שיעור תושבים חדשים גבוה בעיר, נתון שתואם את הערכת כל המפלגות. למרות אחוז התושבים החרדים הגבוה שהצטרפו לבית שמש ב-5 השנים האחרונות, עדיין מובילה בלוך על פני שני המועמדים שמולה, מה שמעיד על אמון גבוה לו היא זוכה מהתושבים גם לאחר קדנציה רוויה עליות ומורדות מול חלק מהמפלגות החרדיות.



בית שמש בחירות מוניציפליות 2023 בחירות מקומיות 2023 עליזה בלוך משה אבוטבול שמוליק גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד