י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא נראה במכ"ם

המחדל בבסיס האמריקאי: המל"ט טס נמוך ולא זוהה - אין מערכת הגנה

המל"ט שהרג שלושה חיילים אמריקאים בירדן כנראה לא זוהה. ההערכה הראשונית לגבי התקיפה גילתה שלא הייתה מערכת הגנה אווירית המסוגלת להפיל את המל"ט

המחדל בבסיס האמריקאי: המל"ט טס נמוך ולא זוהה - אין מערכת הגנה
מל"ט צילום: Pixabay

כוחות ארה"ב כנראה לא זיהו את התקרבותו של המל"ט מתוצרת איראן שהרג שלושה חיילים אמריקאים בשבוע שעבר בבסיס בירדן, ולא הייתה מערכת הגנה אווירית בבסיס המסוגלת להפיל אותו, כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

על פי הדיווח, ייתכן שהמל"ט לא נראה במכ"ם "בשל נתיב הטיסה הנמוך שלו", כך אמר ל"וושינגטון פוסט" גורם הגנה אמריקאי בעל ידע ישיר על האירוע. בנוסף, הבסיס המכונה מגדל 22, לא היה מצויד במערכת שיכולה למנוע איומים אוויריים כמו מל"טים, ובמקום זאת הסתמך על מערכות לוחמה אלקטרוניות שנועדו להשבית אותם או לשבש את דרכם למטרה.

אסטרטגיה נפוצה בקרב מפעילי רחפנים המבקשים למזער או להתחמק מזיהוי מכ"ם היא לטוס נמוך מאד. בכיר אמריקני אחר אישר לעיתון כי המל"ט טס נמוך מדי ולא זוהה.

מפיקוד מרכז ארה"ב, סירבו לומר אם גורמים רשמיים מאמינים שהמיליציות האיראניות ידעו על ההגנה המוגבלת של הבסיס.

דוברת הפנטגון, סברינה סינג, אמרה כי פיקוד המרכז ממשיך לחקור את המתקפה. "מסיבות אבטחה מבצעיות, לא נדון באמצעי הגנה ספציפיים על הכוח או שינויים פוטנציאליים", אמרה. "עם זאת, כמו תמיד, אנו מחויבים לנקוט בצעדים הדרושים כדי להגן על כוחותינו".

 

 

 

ארצות הברית ירדן מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד