א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אלו הדרישות

טיוטת התשובה של חמאס למתווכים נחשפת

חמאס הגיש טיוטת תשובה למתווכים הקטארים. בעיתון לבנוני נחשפו הפרטים שכלולים באותה טיוטה שעל פניו נראה שאין מצב בו ישראל מסכימה לדרישות כה מפליגות

טיוטת התשובה של חמאס למתווכים נחשפת
מחבלי חמאס באימון צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

המגעים לעסקה לשחרור חטופים: העיתון הלבנוני אל-אחבאר מפרסם את טיוטת התשובה של חמאס שאותה הגיש על פי הפרסום למתווכים הקטארים, בתגובה למתווה שגובש בפסגת פריז. לפי הפרסום, חמאס מתאר שלושה שלבים להפסקת אש - כל אחד מהם יארך 45 ימים, בשלב הראשון שחרור נשים, ילדים, מבוגרים וחולים, בשלב השני - המשך המשא ומתן כדי לדון בשחרור הגברים - אזרחים וחיילים - ובשלב השלישי שחרור גופות.

לפי הפרסום, חמאס הגיש נספח של דרישותיו לאורך כל הפסקת האש שכוללות: עצירת את כל הפעילות הצבאית כולל האווירית, ריכוז את הכוחות הישראלים מחוץ לאזורים המאוכלסים, בכל רצועת עזה, לאורך הקו הצפוני והמזרחי כדי לאפשר את שחרור החטופים. החטופים שישוחררו יהיו נשים, ילדים, חולים ומבוגרים תמורת כל האסירים הביטחוניים הקטינים, הנשים ובני 50 ומעלה וחולים.

זאת בנוסף ל-1,500 אסירים ובתוכם 500 אסירים שמרצים מאסרי עולם או מאסרים ארוכים. עוד בדיווח של אל-אחבאר: לפני ביצוע השלב השני יתחילו שיחות כדי לחזור למצב של "שקט מלא" כדי לבצע את השלב השני. (כלומר בשלב הראשון יהיו שיחות כדי להגיע לסיום המלחמה)

עוד דורש חמאס הגדלה של הסיוע לרצועה, לפחות 500 משאיות ביום ובתוך כך התחייבות להגדלת הציוד, המים והחשמל שמועברים לרצועה, חזרת הפליטים למקומותיהם והסרת כל מניעה ישראלית לגבי היוצאים והנכנסים מרפיח לעזה. בנוסף, לפי הדיווח הערבים להסכם הם מצרים, קטר, טורקיה, רוסיה והאו"ם.

הפרשן הפוליטי עמית סגל ציין כי בין דרישות חמאס גם הפסקת עליית יהודים להר הבית.

חמאס שחרור מחבלים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד