ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"הפניית עורף"

בית הנבחרים האמריקני בלם את חבילת הסיוע לישראל

בית הנבחרים האמריקני הצביע נגד חבילת סיוע בשווי 17.6 מיליארד דולר לישראל, זאת אחרי שהדמוקרטים התנגדו בשל רצונם להעביר חבילת סיוע רחבה יותר. הרפובליקנים תקפו: "זה דבר שגוי להשתמשת בסיוע לישראל בזמן שהמדינה נלחמת על ההישרדות שלה"

בית הנבחרים האמריקני בלם את חבילת הסיוע לישראל
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

בית הנבחרים הצביע נגד חבילת סיוע בשווי 17.6 מיליארד דולר לישראל. הדמוקרטים התנגדו להצעה מכיוון שהציעו אחת רחבה יותר שכוללת סיוע לאוקראינה וכן תקציב לחיזוק הגבול עם מקסיקו - לה הרפובליקנים התנגדו נחרצות.

יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני ג'ונסון כינה את תוצאות ההצבעה "הפניית עורף לבת הברית הקרובה ביותר שלנו במזה"ת בתקופה שבה היא זקוקה לנו יותר מאי פעם".

עוד תקף את הדמוקרטים: "זה הופך להיות ברור שהם מחוייבים להשתמש בסיוע לישראל כקלף מיקוח לקדם בכוח סדרי עדיפויות אחרים, שאינם נהנים מאותה רמת של קונצנזוס. זה דבר שגוי להשתמשת בסיוע לישראל בזמן שהמדינה נלחמת על ההישרדות שלה".

לפני יומיים נשיא ארה"ב ביידן הודיע כי לא יתמוך בהצעת החוק הרפובלינקנית להעברת סיוע בסך כ-17.6 מיליארד דולר לישראל בלבד - ואף יטיל עליה וטו.

ביידן מעוניין להעביר את הסיוע כחבילה אחת שתכלול את ישראל, אוקראינה, טייוואן. נציין כי מנהיגי הרפובליקנים בבית הנבחרים כבר הודיעו כי יתנגדו להצעה זו.

נזכיר כי בתחילת השבוע יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, הודיע לרפובליקנים כי הוא יביא את הצעת ההחלטה שנדחתה להצבעה. ג'ונסון כתב לחברי מפלגתו: "נראה כי הסנאט מוכן לפרסם את פרטי חבילת הסיוע הכוללת לאחר חודשים של משא ומתן מאחורי דלתיים סגורות. ההנהגה בסנאט צריכה להבין שבכך שהתעלמה מחברי בית הנבחרים, היא ביטלה את היכולת להשפיע על החקיקה שלנו. בית הנבחרים יצטרך לעבוד על הנושאים האלה בעצמו ובכך לטפל בסדרי העדיפויות שעומדים בפנינו".

חמאס מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד