כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התערבות זרה?

החשש מאסון הומניטארי: הבקשה של בלינקן מנתניהו וגלנט

הסיבה היא, ככל הנראה, החשש של בכירים בממשל האמריקאי מפני המבצע הישראלי הצפוי בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה | מחר הוא יגיע למעבר הגבול

החשש מאסון הומניטארי: הבקשה של בלינקן מנתניהו וגלנט
נתניהו ובלינקן צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

שר החוץ של ארה"ב טוני בלינקן דרש מראש הממשלה נתניהו ומשר הביטחון גלנט לפתור בהקדם את הסוגיה של ההפגנות בכרם שלום ולמנוע מהן לפגוע בהעברת הסיוע ההומניטארי לעזה. הוא גם צפוי להגיע מחר (חמישי) למעבר הגבול על מנת לראות במו עיניו את הכמות של הסיוע ההומניטארי שמועברת לרצועה.

עוד דווח כי אחת הסוגיות המרכזיות בפגישות בלינקן היא המבצע הישראלי הצפוי ברפיח. המסר האמריקני הוא שצריך לדון ולשקול היטב את הדברים לפני שיוצאים למבצע באיזור צפוף שכזה. בממשל חוששים כי בלי פינוי חלק מ-1.4 מיליון הפלסטינים שם האירוע עלול להסתיים באסון. בשל כך, בלינקן דרש מהישראלים: מעבר כרם שלום צריך לפעול כרגיל.

תנועת 'צו 9' מסרה בתגובה להגעתו הצפויה מחר של מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, למעבר כרם שלום: "אנחנו מברכים על בואו של מזכיר המדינה של ארה"ב, בת בריתנו. דאגתו למשאיות האספקה חשובה אך אנו ממליצים להפנות את הדאגה הלבבית אל כפיר ביבס בן השנה ול- 135 החטופים הנוספים.

משאיות אלו אינן סיוע הומניטרי אלא אספקת חמצן למחבלי חמאס, שהעולם כולו נבחל ממעשי הטבח הנוראים שביצע, מהגדולים שידעה ההיסטוריה האנושית. העם כולו מאוחד נגד שיירות משאיות האספקה והסיוע לארגון הטרור הרצחני בעוד החטופים נאנקים שם. ברצנונו להזכיר את דבריו של מזכיר המדינה עצמו ב17 באוקטובר: "אם חמאס יחסום בדרך כלשהי את הסיוע ההומניטרי מלהגיע לאזרחים, לרבות באמצעות תפיסת הסיוע עצמו, אנחנו נהיה הראשונים לגנות אותו ונפעל למנוע את הישנותו".

כרם שלום מעבר כרם שלום אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד