ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לאחר הסערה

מבקר המדינה והרמטכ"ל נפגשו: "ברוח טובה, מבלי לפגוע בלחימה"

זאת למרות שהרמטכ"ל הלוי תקף את כוונת מבקר המדינה להקים ועדת בדיקה לחקירת אירועי המלחמה והאירועים שקדמו ל-7 באוקטובר

מבקר המדינה והרמטכ"ל נפגשו: "ברוח טובה, מבלי לפגוע בלחימה"
מתניהו אנגלמן / הרצי הלוי צילום: אוליביה פיטוסי/דוד כהן, פלאש 90

לאחר שהרמטכ"ל תקף את המבקר וטען כי הבדיקה, אותה הוא מכוון לקיים, "תסיט קשב מהמפקדים ללחימה, תפגע ביכולת התחקור המבצעית ואיכותו ולא תאפשר הפקת לקחים הכרחית לשם השגת יעדי המלחמה", השניים נפגשו הערב (רביעי).

משרד מבקר המדינה ודובר צה"ל מפרסמים הודעה משותפת בה נכתב כי מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, והרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, נפגשו היום בקריה בתל אביב. "הפגישה התקיימה ברוח טובה מתוך רצון משותף לפעול מבלי לפגוע בלחימה. לשם כך יתקיים שיח בין דרגי העבודה, ולאחריו השניים ישוחחו בשנית", לשון ההודעה.

לאחרונה דווח כי מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מתכוון לחקור גם את שב"כ ואת המשטרה במסגרת חקירת המלחמה והאירועים שקדמו ל-7 באוקטובר. משרד המבקר ביקש מהיועץ המשפטי של המשטרה לאסוף מסמכים בנושא התנהלות המשטרה, כולל גיוס מילואים, הפעלת כוחות ואמצעים, ולהגיש אותו. גם שב"כ קיבל הנחיה דומה, והארגון מנהל שיח עם משרד המבקר בנושא.

גורמים צבאיים וביטחוניים מתחו ביקורת על ההחלטה וטענו כי תהליך ביקורת כזה באמצע מלחמה עלול להשפיע על שלמות התחקיר המבצעי. לדבריהם, יש לקיים אותו רק לאחר המלחמה - כפי שנעשה אחרי מלחמת לבנון השנייה ואירועי המשט לעזה. החלטה כזו, אומרים גורמים משפטיים צבאיים, היא בלתי מקצועית ועלולה להוביל למסקנות מוטות ומוטעות.

 

מבקר המדינה מלחמת חרבות ברזל הרמטכ"ל צה"ל תחקיר צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד