כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאות מ"מ

פרק הגשם הארוך הניב כמויות גדולות מאוד של גשם

ביום שלישי, יצאה השמש לאור אחרי אחרי שבועיים רצופים, ליתר דיוק 15 ימים של גשם. רק בפברואר 1992 היה פרק גשם ארוך יותר שנמשך 16 ימים בהיקף מרחבי דומה

פרק הגשם הארוך הניב כמויות גדולות מאוד של גשם
אילוסטרציה צילום: unsplash

פרק הגשם הארוך, בן 16 הימים, הניב כמויות גדולות מאוד של גשם – בצפון ובמרכז ירדו 200 עד 350 מ"מ ובאזור תל אביב – דרום השרון, רמות מנשה והכרמל אף -350 עד 400 מ"מ. לעומת זאת בדרום הארץ הכמויות היו קטנות בהרבה – בצפון הנגב ירדו 20 עד 40 מ"מ ודרומה יותר כמעט ולא ירד גשם.

האירוע התאפיין בגשם שירד בכל יום בהיקף גיאוגרפי נרחב שכלל את צפון הארץ ומרכזה וזה בהחלט חריג - רק בפברואר 1992 היה פרק גשם ארוך יותר שנמשך 16 ימים בהיקף מרחבי דומה. היו בעבר כמה אירועים ממושכים אך קצרים יותר - ב-1943, למשל, היו שני אירועים בני 14-13 ימים בשני מקרים שונים, הן בינואר והן במרץ.

כדאי להזכיר שהיו בעבר רצפים דומים או ארוכים יותר ברמה אזורית מצומצמת יותר – לדוגמה בינואר 2012 היה רצף של 15 ימים בצפון הארץ, ובנהריה אף היה אז רצף של 28 ימי גשם (זהו רצף השיא עבור תחנה בודדת).

האירוע שיפר מאוד את ממוצע הגשמים ובחלקים רבים מצפון הארץ ומרכזה כבר הגענו לממוצע הרב שנתי לכל העונה ואף עברנו אותו (אפילו יותר מ-130% באוזר תל אביב והשרון).

פורסם ע"י: ד"ר עמוס פורת, ד"ר נועם חלפון ונבו גל מהשירות המטאורולוגי.
השירות המטאורולוגי גשם חורף מזג אוויר סוער תחזית מזג האוויר תחזית מזג אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד