כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הקפאנו לאלתר"

סוף לסגירת סניפי דואר? משרד התקשורת עושה סדר

בעקבות תופעת סגירת סניפי הדואר בזה אחר זה בשנים האחרונות, משרד התקשורת יחייב סניפי דואר בפריפריה בפרישה רחבה וברמת שירות גבוהה יותר לציבור | מנכ"לית משרד התקשורת: "נמשיך להוביל צעדים ולקבוע כללים אחידים שיבטיחו כי הציבור יזכה לקבל את השירות לו הוא ראוי."

סוף לסגירת סניפי דואר? משרד התקשורת עושה סדר
סניף דואר צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

משרד התקשורת פרסם שימוע משני לתיקון הרישיון הכללי של חברת הדואר, במסגרתו הושם דגש מיוחד על תושבי הפריפריה החברתית-כלכלית, שהם המשתמשים העיקריים של שירותי בנק הדואר.

במסגרת השימוע, מוצע כי ביישובים באשכולות חברתיים-כלכליים 1-5, המרחק בין סניף לבין 90% מבתי האב ביישוב לא יעלה על 2 ק"מ ביישובים עם למעלה מ-10,000 תושבים, ולא יעלה על 4 ק"מ ביישובים של עד 10,000 תושבים (כיום המרחקים עומדים על 3 ק״מ ו-6 ק״מ בהתאמה).

בנוסף, מוצע כי זמני ההמתנה בסניפים ביישובים אלו לא יעלו על 10 דקות לצרכן בממוצע, בחצי שנה שלפני סגירת סניף, ועם התחייבות לאותה רמת שירות בשנה שלאחר מכן - בכל נקודת שירות שחברת הדואר בחרה להעביר אליה פעילות של נקודת שירות אחרת שנסגרה.

זאת ועוד, הובהר כי החברה רשאית לספק שירות ביחידות דואר בקדימות למזמיני תור מראש, אולם אינה רשאית לסרב לתת את שירותיה למי שלא הזמין תור מראש.

השימוע המשני מגיע לאחר פניות ותלונות רבות שהתקבלו במשרד התקשורת, בעניין סגירת נקודות שירות ("יחידות דואר") על ידי חברת הדואר, שגרמה לפגיעה משמעותית בשירות לציבור ובנגישות הציבור לשירותי החברה בנקודות השירות, ובהמשך לשימוע שפורסם ביום 21 ביוני 2023. יצוין, כי מהנתונים המצויים בידי המשרד עולה שמאז שנת 2023 נסגרו 56 סניפי דואר.

החברה נדרשה להשיב לשימוע המשני עד 18.2.24.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי אמר עם פרסום השימוע: "הקפאנו לאלתר סגירת סניפים לפני כשבעה חודשים כדי לעצור את הפגיעה בפריפריה, ועכשיו אנו מסדירים את מנגנון הסגירה בפריפריה ברישיון תוך מתן דגש על פרישה רחבה, זמני המתנה קצרים ורמת שירות גבוהה. הפרטה כן ומהר, אבל בלי מהלכים שיפגעו בשירות לציבור וממילא יפגעו בהצלחת תהליך ההפרטה.״

לדברי מנכ"לית משרד התקשורת, עינבל משש: "שירותי חברת הדואר ובנק הדואר חיוניים לכלל האזרחים וביתר שאת בפריפריה. נמשיך להוביל צעדים ולקבוע כללים אחידים שיבטיחו כי הציבור יזכה לקבל את השירות לו הוא ראוי."

דואר ישראל שלמה קרעי סגירת סניפים משרד התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד