י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי ההודעה החריגה

בסעודיה מבהירים: "הכדור נמצא במגרש של נתניהו"

בכיר סעודי אמר כי על נתניהו לבחור בין שלום עם סעודיה ופתרון הסוגיה הפלסטינית לבין המשך הסכסוך עם הפלסטינים ללא שלום עם סעודיה. אתמול הבהירה סעודיה כי לא יתקיימו יחסים דיפלומטיים עם ישראל ללא מדינה פלסטינית

בסעודיה מבהירים: "הכדור נמצא במגרש של נתניהו"
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

אחרי הודעת ההבהרה שפורסמה בסעודיה אתמול שציננה את ההתלהבות מהסכם עם ישראל, גורם במשפחת המלוכה הסעודית אמר לרועי קייס ב"כאן חדשות" כי "הכדור נמצא כרגע במגרש של ראש הממשלה נתניהו" ועליו לבחור בין שלום עם סעודיה ופתרון הסוגיה הפלסטינית לבין המשך הסכסוך עם הפלסטינים ללא שלום עם סעודיה.

הגורם סעודי הוסיף כי "אם הממלכה לא תדרוש מישראל הכרה במדינה פלסטינית, היא תצטייר בעולם הערבי והמוסלמי כבוגדת, ובמקביל בראיית סעודיה - הכרה ישראלית במדינה פלסטינית וסלילת הדרך להקמתה תהווה מכה קשה לכוחות הקיצוניים באזור, בהם איראן".

נזכיר כי אתמול סעודיה מסרה לארה"ב את עמדתה הנחרצת, כי לא יתקיימו יחסים דיפלומטיים עם ישראל אלא אם כן תקום מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967 כשבירתה מזרח ירושלים, ו"התוקפנות הישראלית" ברצועת עזה תיפסק.

‏ההודעה התפרסמה בתגובה לדברים שאמר אמש דובר המועצה ג'ון לביטחון לאומי קירבי, כי ממשל ביידן קיבל "משוב חיובי" על כך שסעודיה וישראל מוכנות להמשיך לקיים שיחות על נורמליזציה.

הממלכה פרסמה את ההצהרה כדי לאשר את "עמדתה האיתנה" לוושינגטון בסוגיה הפלסטינית לאור ההערות שיוחסו לקירבי, מסר משרד החוץ הסעודי.

נורמליזציה חמאס סעודיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד