ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שיבח את היהודים

חבר הפרלמנט על החרדים: "החוסן של הקהילה - מדהים"

חבר פרלמנט בריטי שאוים על ידי אנטישמים התייחס להודעתו שהוא לא יתמודד יותר. "לא אשנה דבר לגבי תמיכה בישראל וביהודי בריטניה". חבר הפרלמנט אמר שהוא תוהה מדי יום אם הוא קיבל את ההחלטה הנכונה לפרוש מהתפקיד שהוא אוהב

פריר עם מנהיגי הקהילה החרדית
פריר עם מנהיגי הקהילה החרדית צילום: חשבון הפייסבוק של פריר

לאחר 14 שנים כחבר הפרלמנט שמייצג את אזור פינצ'לי וגולדרס גרין בלונדון, הודיע ביום חמישי שעבר מייק פריר, ​​שר במשרד המשפטים בבריטניה, כי לא ינסה להיבחר מחדש לאחר שנים של איומים, פחד, נסיון רצח והצתה במשרדו. גם השבוע נעצר אדם שביע "שיחת טלפון מאיימת ופוגענית" ללשכתו.

האנטישמיות והעמדה הפרו-ישראלית שלו תרמו לכמה תקריות במהלך השנים, ראש מועצת רובע בארנט בלונדון לשעבר לעיתון היהודי הבריטי Jewish News "לפני יותר מ-30 שנה חיבקתי את הקהילה והם חיבקו אותי. לא הייתי משנה את עמדתי או את הגישה שלי".

"תיבת הדואר הנכנס שלי הוצפה בהודעות תמיכה", אמר פריר. "כל יום אני תוהה אם עשיתי את ההחלטה הנכונה, קשה להתרחק מעבודה שאתה אוהב. האם אפשרתי להם לנצח? הם לא השתיקו אותי אבל הם הוציאו אותי מעמדה של השפעה".

פריר בן ה-63 אוים לראשונה בשנה שלאחר בחירתו על ידי מוסלמים, הוא נמלט בעור שיניו מנסיון רצח, פריר לבש מאז אפוד מגן באירועים ציבוריים. אבל הצתה במשרדו בתחילת השנה הלועזית רגע שהוא מתאר כ"הקש האחרון" גרם לו להבין שהוא לא יכול עוד.

לגבי הקהילה החרדית הגדול שתמכה בו אמר: "החוסן של הקהילה מדהים. זו מחמאה, הקהילה מקבלת בברכה, תומכת אחת בשניה ומתגאה בהיותה יהודית ועם מסורת, אך באותה מידה פתוחה מאוד לאנשים שרוצים לתרום לחברה. כולל ראשי בתי הכנסת המקומיים, כולם היו פנטסטיים".

אנטישמיות בריטניה מלחמת חרבות ברזל לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד