א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ממצאים מדאיגים

8 אחוז מהתלמידים משתתפים בעצרות אנטי - ישראליות

המורים נאבקים להתמודד עם השפעת המלחמה בעזה על התלמידים, כך עולה מסקר בבריטניה | אחד מכל חמישה תלמידים בלונדון מביע דעות אנטישמיות | 50 אחוז מהמורים נמנעים מלדבר על עזה

8 אחוז מהתלמידים משתתפים בעצרות אנטי - ישראליות
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מורים בבריטניה נאבקים להתמודד עם ההשפעה של מלחמת ישראל בעזה על תלמידים בבריטניה. הסכסוך המתמשך מוביל גם לעלייה מדאיגה בהתנהגות אנטישמית מצד תלמידים, כך חשף סקר חדש. ארגון נגד גזענות "תקווה ולא שנאה" (Hope not hate) סקר 4,646 מורים בבתי ספר תיכוניים כדי לגלות כיצד הם מטפלים בבעיות הנובעות מהסכסוך הישראלי-פלסטיני בכיתה.

52 אחוז מהמורים אמרו שהתלמידים דנים בסכסוך בישראל ובעזה, 50 אחוזים מהמורים אמרו שהם לא מרגישים ביטחון בטיפול בסוגיות המתעוררות בקרב תלמידים בנוגע לסכסוך במזרח התיכון.

הסקר, שנערך ב-29 בינואר הראה גם כיצד דעות אנטישמיות ואיסלמופוביות גברו בקרב תלמידים בחודשים האחרונים. בלונדון, 17 אחוז מהתלמידים הפגינו התנהגות שעלולה להיחשב אנטישמית כאשר דנו בסכסוך, 11 אחוז מהמורים בכל האזורים אישרו כי יש גזענות אנטי-יהודית בקרב תלמידים. 7% מהמורים אמרו שתלמידים מפגינים התנהגות שיכולה להיחשב כאסלאמופובית כאשר דנו בסכסוך.

בתגובה להפגנות המתקיימות, הן בתמיכה בפלסטינים והן בתמיכה בישראל, רק 1% מהמורים אמרו כי תלמידים מצטרפים להפגנות פומביות בסולידריות עם מדינת ישראל. 8% אמרו שתלמידים מצטרפים להפגנות בסולידריות עם הפלסטינים.

בתגובה לסקר, דייב ריץ', מנהל מדיניות בארגון הביטחון היהודי בבריטניה (CST) אמר: "ראינו עלייה מדאיגה בפעילות האנטישמית בבתי ספר מאז 7 באוקטובר, חלק ניכר ממנה קשור לסכסוך, וזה חיוני שבתי ספר ומורים יידעו לזהות כל שפה והתנהגות אנטישמית כשהיא מתרחשת ולנקוט פעולה מתאימה. בתי ספר צריכים להיות מקומות למידה שבהם כל הילדים מקבלים יחס שווה והוגן, וחשוב שהדיונים בנושא זה ינוהלו בצורה מאוזנת ורגישה כדי שתלמידים יהודים לא ירגישו מבודדים או ממוקדים".

הסקר הגם אישר כי הסכסוך בין ישראל לפלסטין הוא סוגיה שהמורים נאבקים להתמודד איתו בבתי הספר. 52% מהמורים אמרו שתלמידים דנים בסכסוך בישראל ובעזה, 22% מהם אמרו שתלמידים נלחצו ממה שהם צופים. 21% מהמורים אמרו שתלמידים כועסים על מה שהם צופים.

18 אחוז מהמורים אישרו כי היו עדים לתלמידים שהתווכחו עם תלמידים אחרים על הסכסוך. 58 אחוז מהמורים אמרו שבית הספר שלהם אינו מוכן לטפל כראוי בבעיות הקשורות לסכסוך במזרח התיכון. נתון זה ירד ל-47 אחוזים עבור מורים בבתי ספר פרטיים.

מלחמת חרבות ברזל חמאס אנטישמיות בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד