כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעקבות המלחמה בעזה

הסכנה הסביבתית והרפואית לציבור בישראל

מומחים לבריאות הציבור מזהירים מזיהום המים והאוויר ומהתפשטות מחלות בקרב הציבור. בעזה טוענים כי מרבית הדלק שנכנס לא הגיע למתקני טיהור השפכים, שאמורים למנוע מהביוב להגיע לחופי ישראל

הסכנה הסביבתית והרפואית לציבור בישראל
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מומחים לבריאות הציבור מזהירים מזיהום המים והאוויר של ישראל ומהתפשטות מחלות בקרב הציבור בישראל בשל המלחמה. מקורות בתוך עזה סיפרו כי מרבית הדלק שנכנס לא הגיע למתקני טיהור השפכים, שאמורים למנוע מהביוב להגיע לחופי ישראל. כך דיווחה נורית יוחנן בתוכנית הבוקר הזה ב'כאן רשת ב'.

על פי הדיווח, מומחים לבריאות הציבור, בין השאר מאוניברסיטת בן גוריון, מזהירים מסכנות לציבור בישראל בעקבות המלחמה בעזה וההשפעות הסביבתיות שלה. ההיבט הראשון הוא זיהום מקורות מים בשל הביוב שזורם לים בעזה. לפי מקורות בתוך עזה המעורבים בהפעלת המתקנים לטיהור השפכים – מרבית הדלק לא מגיע אליהם, דבר שמשפיע באופן משמעותי על היקף הזיהום.

עוד דווח, כי הדבר עלול להגיע גם לחופי אשדוד ואשקלון, שם נמצאים גם מתקני התפלה שמספקים יחד קרוב ל-30% ממי השתייה של מדינת ישראל. כמו כן, יש חשש לזיהום הנחלים באזור העוטף.

ההיבט השני הוא זיהום האוויר והאדמה כתוצאה מאסבסט שממנו בנויים בניינים ברצועה ומתפזר עקב ההפצצות וכל חומרי הנפץ והתחמושת שמשתחררים לאוויר ולקרקע בגלל המלחמה. מדובר על תהליכים ארוכי טווח, אך ההשפעות עלולות להגיע גם לשטח ישראלי. בטווח המעט רחוק יותר קיים חשש גם להתפשטות מחלות דוגמת חצבת, פוליו וכלבת בגלל התנאים הקשים במחנות העקורים בתוך עזה וריבוי בעלי חיים משוטטים ברצועה, שחלקם גם הגיעו לשטח ישראל.

 

מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד