כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נתון מעניין שנחשף

תופעה במגזר החסידי: אברכים מעדיפים להישאר בכולל במקביל ללימודי מקצוע תורני

נתון מעניין שנחשף מגלה כי בעקבות הביקוש הגדול בעולם בתי הדין, טוענים רבנים מרוויחים כיום משכורת ממוצעת ששווה ברמתה לעורכי דין

תופעה במגזר החסידי: אברכים מעדיפים להישאר בכולל במקביל ללימודי מקצוע תורני
מהפך בחברה החסידית צילום: שאטרקסטוק

בחודשים האחרונים נרשמת התעניינות רבה בהיכלי הכוללים והישיבות ללימודי טוען רבני, כאשר מתחילת זמן החורף כבר נרשמו עשרות אברכים ללימודים שבסופם יוכלו להתפרנס ממקצוע תורני מכובד שיאפשר להם להישאר כאברכים מן המנין בכוללים וגם להביא משכורת מכובדת הביתה, זאת בנוסף לשדרוג במעמדם בדרך לתעודת טוען רבני.

מה שמעניין הוא כי בתקופה האחרונה נרשמת התעניינות דווקא בציבור החסידי, כאשר אברכים רבים מעדיפים להישאר בעולמה של תורה במקביל לרכישת מקצוע תורני כמו בוררות.

גורם מומחה שאיתו שוחחנו טוען כי דווקא הטוענים שמגיעים מהכולל מצליחים יותר ולכן גם מבוקשים יותר מהאחרים, הסיבה לכך היא כנראה הראש החריף שבהם ניחנו והלימוד המעמיק לאורך זמן שנותן להם יתרון הן בידע והן באיכות לעומת הטוענים האחרים.

אתה רוצה לבדוק אם זה מתאים לך? הצטרף עכשיו >>>

חשוב לציין כי בשונה ממשרות אחרות, הבוררות נחשבת משרה תורנית מובהקת, זאת מאחר והתפקיד אינו דורש משרה מלאה, כאשר הדיונים לרוב הם קצרים וממצים ואינם גוזלים זמן רב, כך שאברך המעוניין להישאר וללמוד בכולל יכול לעשות זאת במקביל לעיסוקו כטוען רבני.

אברכים רבים מנצלים את היתרונות של המקצוע ולומדים למבחנים של טוען רבני במכון מל"מ, במסגרת מיוחדת המיועדת לאברכים ומתאימה לשעות בין הסדרים של הכולל, כך שאפשר ליהנות משני העולמות – שהם בעצם עולם אחד – במקביל.

משפט עם הבטחה

מכון מל"מ המוביל ללימודי דיינות ורבנות מציע לנרשמים ללימודי טוען רבני: התחייבות לנתינת תיקי גישור ותיקים לייצוג בבתי הדין מיד עם סיום הלימודים בהצלחה עם ליווי צמוד ובשכר מלא.

תכנית הלימודים של מל"מ למשרת טוען רבני כוללת חלקים נרחבים בחושן משפט ובאבן העזר וכן את תקנות בתי הדין, נושאים מרתקים ומאתגרים הקשורים לעולם התוכן של כל יהודי. השיעורים מוגשים על ידי דיינים ורבנים מהשורה הראשונה בעולם המשפט היהודי וכוללים סיורים בבתי הדין והכשרה מעשית שמביאה בכל שנה עוד ועוד רבנים, דיינים וטוענים רבניים.

אם יש לך ראש טוב ושכל חזק, בוגר ישיבה ומונח בעולם התורני ואתה מעוניין בעבודה מרתקת ומאתגרת המשלבת סיוע ועזר רב לזולת יחד עם פרנסה מכובדת ותפקיד יוקרתי, זה המקום הנכון בשבילך. השאר את פרטיך ובעוד שנה וחצי בלבד כבר תוכל להיות טוען רבני מנצח, עלה והצלח.

גם אתה רוצה להיות טוען רבני? יש לך טענה, הצטרף עכשיו >>>

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!