י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היום שאחרי

בכנסת נדהמו שלא התקיים דיון על אונר"א: "זה לא הגיוני. חלון ההזדמנויות נסגר"

ח"כ אלקין: "הערנו על זה לפני שבוע בדיון החסוי, מאז עבר שבוע והמצב לא השתנה" | לאחרונה דווח כי ישראל רוצה שהסוכנות תעשה רפורמה או תפורק לאחר המלחמה 

בכנסת נדהמו שלא התקיים דיון על אונר"א: "זה לא הגיוני. חלון ההזדמנויות נסגר"
וסטים צבאיים שחמאס החביא בתוך שקי אונר"א צילום: דובר צה"ל

הבוקר (חמישי) התברר כי עדיין לא התקיים אף דיון ברמה המדינית בשאלת אונר"א, זאת לאחר שאורי רזניק, סגן ראש אגף מדיניות חוץ במל״ל, ענה לשאלת יו״ר ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה, ח"כ זאב אלקין, והודה כי עד עתה לא התקיים אפילו לא דיון אחד של ראש הממשלה או ראש המל״ל בנוגע לאונר"א. לדבריו: "בשבוע הבא יתקיים דיון ראשון בראשות ראש המל"ל לגיבוש הפעולות שיומלצו לדרג המדיני. אבל עד עתה לא התקיים דיון שזה הנושא שלו".

יו״ר ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה, ח״כ זאב אלקין, אמר בתגובה כי הנתון הזה הינו "מזעזע. יש מגה אירוע מדיני שקורה פעם בדור בנוגע לאונר"א, לא יכול להיות שכבר שבועיים מתחילתו לא התקיים אף דיון בראשות ראש הממשלה. זה לא הגיוני, זה שאפילו ברמת ראש המל"ל לא התקיים דיון זה מצב לא נורמאלי. הערנו על זה לפני שבוע בדיון החסוי, מאז עבר שבוע והמצב לא השתנה. זה לא הגיוני. חלון ההזדמנויות נסגר".

לפני יומיים דווח כי ישראל לוחצת בשקט על ארה"ב והאו"ם לאפשר לסוכנות האו"ם אונר"א, שחלק מהצוות שלה לקח חלק בפיגועי 7 באוקטובר בישראל ולמעשה מתפקד כזרוע הביצועית של חמאס בנושאים עירוניים, להמשיך לתת סיוע הומניטרי לעזה. עם זאת ישראל רוצה שהסוכנות תעשה רפורמה או תפורק לאחר המלחמה, כך לפי גורמים ישראלים ואמריקאים ששוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'.

משלחת ישראלית נסעה לארה"ב בשבוע שעבר כדי להיפגש עם בכירי ממשל ביידן וכן עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, כדי לדון בעתידה של סוכנות הסעד של האו"ם, שנקלעה למשבר מאז שישראל הוכיחה כי לפחות 12 מאנשי הצוות שלה היו מעורבים בהתקפות על ישראל.

אונר"א מלחמת חרבות ברזל הקבינט המדיני בטחוני זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד