כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תוך הפחתת סיבוכים

ניתוח רובוטי מורכב: הסרת גידול נדיר מהלבלב

ניתוח רובוטי ייחודי ומורכב ביותר, לשם הסרת גידול נדיר בלבלב בוצע במרכז הרפואי לגליל. "הפעולה בוצעה בצורה מדויקת ובטוחה מאוד, באזור רגיש ביותר ותוך הסרת הגידול בשלמותו"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

במרכז הרפואי לגליל בנהריה בוצע ניתוח רובוטי ייחודי ומורכב ביותר, לשם הסרת גידול נדיר בלבלב. במהלך הניתוח הוסר הגידול בשלמותו, בהובלתו של ד"ר אלי קקיאשוילי, מנהל מחלקת כירורגיה א', מבלי שייאלצו לפגוע בלבלב או להסירו.

ד"ר קקיאשוילי סיפר על הניתוח, שבוצע באמצעות רובוט דה וינצ'י: "הגיעה אלינו מטופלת בשנות ה-70 לחייה שסבלה מהתעלפויות חוזרות ונשנות. בבירור שביצענו גילינו גידול נדיר בלבלב בשם אינסולינומה. הגידול גרם להפרשה מוגברת של הורמון האינסולין, מה שהביא לירידה דרסטית ברמת הסוכר וגרם לה לסחרחורות ולהתעלפויות".

אחד האתגרים בפניהם עמד הצוות הכירורגי היה המיקום הרגיש בו נמצא הגידול, שאורכו הגיע ל-1.8 ס"מ. "הגידול היה בראש הלבלב, סמוך לכלי דם מורכבים ומסובכים. באמצעות הרובוט ביצענו כריתה מקומית של הגידול, דבר שחסך הסרה חלקית של הלבלב. בזכות הטכנולוגיה החדישה, שדה הראייה הרחב שהיה לנו והמיכשור המתקדם, הפעולה בוצעה בצורה מדויקת ובטוחה מאוד, באזור רגיש ביותר ותוך הסרת הגידול בשלמותו".

המטופלת, ג'ולייט דכור, בת 73 מתרשיחא, שוחררה לביתה כעבור יומיים בלבד, כשהיא חשה בטוב, וגם תוצאות המעקב שעשתה לאחר מכן היו טובות. "אני שמחה שהגידול התגלה בזמן ושהכל נגמר בשלום", סיפרה. "תודה לאל, היום אני מרגישה בסדר גמור. אני מבקשת להודות לד"ר אלי ולצוות על הטיפול המקצועי והמסור, ועל כך שהצילו את חיי".

במרכז הרפואי בוצעו עד כה קרוב ל-200 ניתוחים רובוטיים כירורגיים, בהובלתו של ד"ר אלי קקיאשוילי, באמצעות רובוט דה-וינצ'י, שהינו הטכנולוגיה הניתוחית המתקדמת בעולם.

בסיוע הרובוט מתבצעים בביה"ח ניתוחים כירורגיים משלל סוגים, וביניהם: ניתוחי קיבה, ניתוחים להסרת גידול מסוג סרטן הלבלב, ניתוחים לכריתת המעי הגס, ה"רקטום" (החלק הסופי של המעי הגס) והטחול, תיקונים של בקע סרעפתי וניתוחים לשיחזור דרכי מרה.

ד"ר אלי קקיאשוילי הוא אחד המנתחים המובילים והראשונים של דה-וינצ'י בישראל. כחלק מההכשרות המקצועיות שעבר, הוא שהה במשך 6.5 שנים במרכזים רפואיים מובילים בקנדה, לצורך השתלמות-עמיתים קלינית ומחקרית.

"הניתוחים הרובוטיים מהווים מהפכה עצומה בתחום הכירורגי", הוא מסכם. "הדבר מאפשר לא רק דיוק, אלא ביצוע ניתוחים ללא פתיחת הבטן, באמצעות חתכים זעירים. הוא ממקסם את יכולות המנתח ומאפשר למטופל התאוששות קלה ומהירה יותר, תוך הפחתת סיבוכים".

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד