כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במליאת הכנסת

ח"כ משה רוט: "גל עליית המחירים מעיד שיש משהו פגום במערכת"

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה רוט הגיש הצעה דחופה לדיון בעקבות הפרסומים כי 13 יבואניות ויצרניות במשק יעלו מחירים. רוט במליאת הכנסת: "כשיש גל התייקרות כל כך קיצוני, זה מראה שיש משהו פגום במערכת"

ח"כ משה רוט: "גל עליית המחירים מעיד שיש משהו פגום במערכת"
ח"כ משה רוט צילום: באדיבות המצלם

זעם רב בציבור בעקבות גל עליית מחירים של מוצרים רבים במשק. בימים האחרונים פורסם כי 13 יבואניות ויצרניות במשק, העלו מחירים של מוצרי צריכה בסיסים. בעקבות כך הגיש סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה רוט הצעה דחופה לדיון בנושא במליאת הכנסת.

בדבריו ליו"ר הכנסת כתב ח"כ רוט כי "לאחר גל העלאות המחירים אותו חווינו בשבועות האחרונים, גם במהלך השבוע האחרון נכנסו לתוקף התייקרויות של מוצרי מזון בסיסיים רבים, לאחר ששורה ארוכה של חברות מזון מובילות במשק הודיעו על העלאת מחירים בימים הקרובים. בין המוצרים שיתייקרו אפשר למצוא מוצרי צריכה, כגון: סוכר, קמח, פסטה, שימורים, טואלטיקה ועוד".

עוד נכתב בהצעה כי, העלאת מחירים מסיבית, בזמן בו אזרחים רבים מוצאים עצמם ללא עבודה, עשרות אלפים מפונים מבתיהם, ומשפחות רבות של אנשי מילואים נמצאים בתקופה מאתגרת, עלולה לגרום לפגיעה קשה הן באזרחי המדינה והן בעסקים הקטנים. גם חברי כנסת נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה הצטרפו לדיון ודרשו לטפל בגל עליית המחירים.

"כשיש גל התייקרות כל כך קיצוני, זה מראה שיש משהו פגום במערכת", אמר ח"כ רוט בדיון שנערך בנוכחותו של שר הכלכלה ניר ברקת. לדבריו "בדרך כלל לא רצוי שהממשלה תתערב בשוק החופשי, אבל כאן יש מצב שפוגע בכל חלקי העם. זה לא רק עניים, זה לא רק חולים, כולם נפגעים בלי יוצא מן הכלל. לכן המצב מחייב התערבות ותיקון של העיוותים".

בתגובה להצעה אמר שר הכלכלה ח"כ ניר ברקת כי "אני מחוייב כולי לצרכנים ולתושבי ישראל ואני אלחם יחד עם חברי הכנסת בעליות המחירים עד הסוף. לא מתקבל על הדעת שעליות המחירים יהיו על גבו של הציבור שכולו רתום לניצחון במלחמה באויבים מבחוץ". בנאומו ציין שר הכלכלה מספר צעדים שיינקטו בתקופה הקרובה כדי לבלום את עליית המחירים ולמנוע מחברות נוספות לתכנן עליות מחירים נוספות. השר ברקת שוחח עם ח"כ רוט והתחייב בפניו לסייע בטיפול בהורדת המחירים במשק.

בעקבות דרישת ח"כ רוט, ולאחר הצבעה במליאת הכנסת, הועבר הנושא להמשך טיפול בוועדת הכלכלה.

הכנסת יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד