י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מצב של פת לחם

הגאון רבי יהודה יוספי: "הם חייבים עזרה, המצב מאוד קשה!"

יעקב נכה ברגליו, חולה סרטן, רעייתו חולנית ולא מתפקדת בכלל, ויש להם עשרה ילדים, מתוכם אחד אוטיסט הסובל גם ממחל האפילפסיה, ומאז תחילת המלחמה נמצא בבית לאחר שהמוסד בו שהה פונה מיושביו • הם נמצאים במצב של פת לחם, חרפת רעב שוכנת בביתם – הרב יוספי מבטיח: "כל מי שיעזור, בלי ספק יבורך משמים"

הגאון רבי יהודה יוספי: "הם חייבים עזרה, המצב מאוד קשה!"

מקרה חמור במיוחד בביתה של משפחה בדרום הארץ, הסובלת מחרפת רעב ומקושי כלכלי נוראי, מאז תחילת המלחמה.

נענים לבקשתו האישית של הרב יהודה יוספי שליט"א>>>

אבי המשפחה, יעקב, סובל מנכות ברגליו כבר שנים רבות. אשתו חולנית, והוא הצליח לעבוד למרות הנכות ולפרנס את הבית.



אבל באחרונה התגלתה אצלו מחלת הסרטן לא עליכם ולא עלינו, ומאז הוא בטיפולים, לא יכול לעבוד. אחד מבניו לקח על עצמו את העול, והחליט לסייע בפרנסת המשפחה, אבל אז פרצה המשפחה והוא גויס לצבא. עד היום הוא לוחם בעזה, מסכן את עצמו, איבד כמה חברים בקרב, ולא יכול לפרנס את המשפחה.

בנוסף, אחד מבניו של יעקב הנו אוטיסט הסובל גם ממחלת האפילפסיה, ושוהה בימים כתיקונים במוסד מתאים המטפל בו. לאחר שפרצה המלחמה פונה המוסד מיושביו, והילד נמצא בבית, יש צורך במטפלת צמודה שגובה שכר של 5,000 שקלים בחודש.

בבית שורר מחסור חמורה, אין להם שום אפשרות להתרומם בכוחות עצמם. הילדים הנושאים מנסים לעזור מעט, אבל אחת מהם בעצמה נמצאת לבד לאחר שבעלה גויס גם הוא למלחמה, והאחרת איבדה את רוב ההכנסות שלה, משום שהעסק שלה נמצא באזור שפונה מיושביו, וההכנסות ירדו באופן משמעותי.

וכך מעיד על המקרה הגאון רבי יהודה יוספי שליט"א, לאחר שחקר ובדק את הסיפור לפרטי פרטים: "היה אצלי אדם, נאמן עלי, ירא שמים, (והציג מקרה של) גמילות חסדים וביקור חולים. מצב מאוד מאוד קשה, נכה ברגליו. לא עליכם ולא עלינו חולה סרטן, הוא המשענת של הבית. יש לו עשרה ילדים, אשתו חולנית, יש לו בן עם אוטיזם ואפילפסיה, אין לו מסגרת מסודרת".
"יש לו בן חייל בעזה, יש לו חתן בעזה", מוסיף הרב יוספי ומסכם "מצב מאוד מאוד קשה!".

"כל מי שיתרום וייתן, כותב החפץ חיים, מי שעושה חסד, יעשו אתו חסד! וזה מקרה חסד עם אבא עם אמא עם ילדים, שאף אחד מאתנו ללא יזדקק לעזרה. כל מי שיעזור בלי ספק יבורך משמים".

נענים לבקשתו האישית של הרב יהודה יוספי שליט"א>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד