י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בסגנון ערפאת

דיווח: בישראל דנו באפשרות לאפשר לסינוואר לצאת מעזה

דיווח ברשת NBC: בישראל דנו באפשרות לאפשר למנהיג חמאס יחיא סינוואר לצאת מעזה לחו"ל, בתנאי שכל החטופים ישוחררו וחמאס יוחלף בממשלה חדשה בעזה

דיווח: בישראל דנו באפשרות לאפשר לסינוואר לצאת מעזה
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ישראל תאפשר מוכנה לתת למנהיג חמאס יחיא סינוואר, לצאת לגלות בתמורה לשחרור כל בני החטופים וסיום ממשלת חמאס בעזה. כך אמרו לרשת NBC שישה בכירים ויועצים ישראלים.

רעיון הגלות כדי לסלול את הדרך לגוף שלטוני עזה חדש, נמצא "על השולחן" מאז נובמבר. גורמים רשמיים ויועצים דנו על הרעיון עם חדשות NBC בתחילת ינואר.

סינוואר ומוחמד דף, מנהיגי חמאס ניהלו את מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. הרעיון לשלוח אותם וארבעה מנהיגים בכירים נוספים לגלות במקום זאת, כמו שיאסר ערפאת וארגון אש"ף ברחו מביירות על ספינה לפני 42 שנה.

"לא אכפת לנו אם סינוואר יעזוב כמו שערפאת עזב את לבנון", אמר יועץ בכיר לראש הממשלה נתניהו. "אנחנו נאפשר לזה לקרות כל עוד כל החטופים ישוחררו".

שני מקורות הבקיאים בדיונים בממשלה אמרו שהגלות היא אחת מסדרת הצעות שהעלה ישראל עם ארה"ב.

בשנת 1982 צה"ל היה בביירות, ערפאת ניהל משם את מטה אש"ף. ארה"ב ומתווכים בינלאומיים אחרים סידרו יציאה בטוחה למנהיג יאסר ערפאת. מאות לוחמי אש"ף עזבו את לבנון בספינות, ואחריהם ערפאת, שחי בגלות בתוניסיה במשך 12 שנים.

אך יועצים ישראלים שעובדים על תרחישים על היום שאחרי בעזה, מודים שלא סביר שסינוואר יסכים אי פעם לצאת לגלות.

בכיר ביטחוני ישראלי לשעבר אמר לחדשות NBC, "גלות הוא הפתרון הקסום הזה שכולם היו רוצים, אבל אין שום סיכוי שחמאס יסכים לזה".

חמאס מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד