כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לא יועמד לדין

היועץ המיוחד: "ביידן לא זכר מתי הוא היה סגן הנשיא או מתי בנו מת"

דו"ח של היועץ המיוחד קובע שהראיות לא הוכיחו את אשמתו של ביידן מעבר לספק סביר בהחזקת מסמכים שלא כדין. עוד פורסם בדו"ח: ביידן הוא "קשיש עם זיכרון גרוע"

היועץ המיוחד: "ביידן לא זכר מתי הוא היה סגן הנשיא או מתי בנו מת"
ג'ו ביידן צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן החזיק בכוונה וחשף חומרים מסווגים לאחר שעזב את ממשל אובמה כסגן נשיא ב-2016 והפך לאזרח פרטי, אך מעשיו אינם מצדיקים כתבי אישום פליליים, כך על פי דו"ח יועץ מיוחד של משרד המשפטים האמריקאי.

הדו"ח בן כמעט 350 עמודים של היועץ המיוחד רוברט אור קובע שהראיות לא הוכיחו את אשמתו של ביידן מעבר לספק סביר. "אנו מסיקים כי אין מקום להגשת כתב אישום פלילי בעניין זה", נכתב בדו"ח.

בדו"ח החוקר המיוחד שחקר את סוגיית המסמכים הסודיים של ביידן נקבע, שלזיכרונו של הנשיא ביידן יש מגבלות משמעותיות וכי הוא "לא זכר מתי הוא היה סגן הנשיא, או מתי בנו בו מת". עוד פורסם בדו"ח: ביידן הוא "קשיש עם זיכרון גרוע".

ה-CNN דיווח כי עורכי דינו של ביידן כתבו ליועץ וביקשו ממנו לשנות את תיאור זכרונו של הנשיא בהתחשב בבחירות הקרובות שיעוררו חשש לגבי יכולותיו.

סוגיית הגיל של ביידן היא אחת הסוגיות המרכזיות במערכת בבחירות, בטח בשבוע שבו הוא מתבלבל פעמיים בשמות מנהיגים אירופים. עוד מתוך הדו"ח: ביידן הוא "קשיש עם זיכרון גרוע". הדו"ח תיאר את ביידן מתקשה לזכור לוחות זמנים ופרטים.

הבית הלבן מסר כי "אנחנו לא מסכימים עם מספר הערות לא מדויקות ולא הולמות בדו"ח של היועץ המיוחד" על המסמכים המסווגים, אך לא פירט מהן.

עורך הדין של הבית הלבן, ריצ'רד סאובר, אמר כי הדו"ח מראה כי ביידן שיתף פעולה עם החקירה ואמר "טעויות בעת אריזת מסמכים הן למרבה הצער תופעה שכיחה".

הוא אמר כי ביידן ינקוט "פעולה חדשה ומהותית כדי לסייע במניעת טעויות כאלה בעתיד", אך לא אמר מה תהיה הפעולה הזו.

החלטתו של היועץ שלא להגיש כתב אישום נגד הנשיא מביאה לסיומה חקירה ממושכת שהחלה לאחר שעורכי דינו של ביידן מצאו מסמכים מסווגים בנובמבר 2022 במשרדי מרכז ביידן בוושינגטון די.סי.

עורכי הדין האישיים של ביידן מסרו את החומרים הללו, שהיה מתקופתו כסגן נשיא, למינהל הארכיונים והרשומות הלאומי. סוכנים פדרליים מצאו אז מספר קטן של מסמכים מסווגים נוספים בחיפוש בביתו של ביידן בווילמינגטון. סוכנים ערכו גם חיפוש בבית הנופש של ביידן.

 

 

בחירות בארצות הברית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד