י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חיפושים אחר החטופים

יותר מ-350 גופות הובאו מעזה לישראל

במסגרת פעילות צה"ל ברצועת עזה, הובאו מאות גופות לישראל לבדיקה באבו כביר, כדי לשלול שמדובר בחטופים שנרצחו ונקברו. עד כה הובאו מעל 350 שהוחזרו לעזה לאחר שלילת היותם חטופים

יותר מ-350 גופות הובאו מעזה לישראל
בית קברות בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

בישראל ממשיכים לעשות כל מאמץ לגלות מה עלה בגורל חטופים, מי בין החיים ומי כבר לא, ולא שוללים את קבורתם בחולות עזה, לכן יותר מ-350 גופות הובאו מעזה לישראל מתחילת המלחמה, לבדיקת המכון לרפואה משפטית באבו כביר, שמא מדובר בגופות של חטופים, כך פורסם הבוקר (שישי) בכאן רשת ב'. צה"ל הודה בשבועות האחרונים כי הוצאו גופות מעזה לבדיקה כחלק ממאמץ למצוא גופות של חטופים. בהתאם לכך, גופות שאינן שייכות לחטופים, מוחזרות חזרה לעזה.

בתוך כך, העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דיווח הבוקר כי משלחת חמאס נפגשה אתמול בקהיר עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, בפגישה שנמשכה ארבע שעות ולאחריה הוחלט להמשיך בהתייעצויות. עוד דווח כי משלחת חמאס נחתה בקהיר כמה שעות לפני שהגיעה משלחת ישראלית לקהיר שכללה את גל הירש, מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן ומפקד המאמץ המודיעיני של תחום השבויים והנעדרים ניצן אלון.

לפי הדיווח, המצרים יציגו בפני חמאס גם את תוכניתם ליום שאחרי המלחמה. כמו כן, במסגרת המגעים, העיתון דיווח שמשלחת ביטחונית מצרית הגיעה לישראל ברביעי ונפגשה בין השאר עם יועצים של ראש הממשלה ובכירים ביטחוניים אחרים בנוגע לעסקה ולמצב הביטחוני בגבול בין רצועת עזה לסיני, על רקע כוונת ישראל להגיע לרפיח.

לפני כחודש ובעקבות פעילות צה"ל בבית קברות בדרום חאן יונס שדווחה בכלי תקשורת זרים, דובר צה"ל מסר הצהרה לרשת NBC האמריקנית והודה שצה"ל אכן הוציא גופות לבדיקתן בישראל. מצה"ל נמסר כי "צה"ל מבצע פעולות חילוץ וחיפוש, כולל אחר גופות חטופים בבתי קברות ברצועה וצה"ל מחויב להשלים את משימת חילוץ החטופים, ולמצוא ולהשיב את גופותיהם המוחזקות בעזה. צה"ל מבצע פעולות חיפוש וחילוץ בעקבות מידע מודיעיני ספציפי המגיע על היתכנות הימצאות של גופות באותם מקומות. פעולות זיהוי הגופות מתבצעת באופן בטוח, תוך שמירה על כבוד הגופה, וגופות שאינן מזוהות כגופות חטופים מוחזרות בכבוד".

גם בעבר, למשל בפעילות בבית החולים שיפא, צה"ל לקח לבדיקה עשרות גופות ובתום בדיקתן הן החזרו למקומן בעזה דבר שנעשה באזורים נוספים בעזה. בצה"ל אמרו עוד כי לולא ההחלטה חסרת האחריות של חמאס לחטוף גברים, נשים וילדים לא היה צורך בפעולות חיפוש שכאלו.

גופות בית קברות עזה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד