י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בבית המדרש המרכזי של בעלזא

זעזוע בקרית גת: ספרי התורה הושלכו בביזיון

הלם וזעזוע בקהילה החרדית בקרית גת: פריצה הלילה לבית המדרש המרכזי של חסידות בעלזא בעיר, ספרי תורה הושלכו לארץ בביזיון ונגנבו כלי הכסף מארון הקודש. המשטרה פתחה בחקירה

זעזוע בקרית גת: ספרי התורה הושלכו בביזיון
ארון הקודש שנפרץ בביהמ''ד בעלזא צילום: באדיבות המצלם

הלם וזעזוע בעיר קרית גת: ראשוני המתפללים של בית הכנסת בעלזא שהגיעו להתפלל הבוקר נחרדו מהשלכתם בביזיון של ספרי התורה לרצפה ופריצת ארון הקודש. 

גנבו פרצו הלילה לביהמ"ד המרכזי 'בית משה' של חסידות בעלזא ברחוב האדמו"ר מחב"ד בעיר קרית גת, הגנבים עקרו את דלתות ארון הקודש והשליכו את ספרי התורה לארץ בביזיון ונגנבו כלי הכסף והכתרים של ספרי התורה מארון הקודש. 

כמו כן פרצו למשרדי המוסדות וחוללו הרס כבד במקום. המשטרה שהוזעקה למקום פתחה בחקירת האירוע המזעזע.  חוקרי משטרת קרית גת והזיהוי הפלילי, נמצאים בזירה ואוספים ראיות וממצאים במטרה להגיע לזהות חשודים ומעצרם.

סגן מפקד תחנת קרית גת, רפ"ק אבי השאש, "מעבר לעבירת ההתפרצות שהנה חמורה בפני עצמה, נגנבו לפי הדיווח גם תשמישי קדושה שיש להם ערך סנטימנטלי עבור ציבור המתפללים בבית הכנסת והעם היהודי בכלל. אנחנו משקיעים את כל המשאבים הנדרשים על מנת להגיע לזהות המעורבים ובמטרה להשיב את הרכוש הגנוב".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב למעשה ואמר: "הפוגרום שהתרחש הלילה בבית הכנסת בקרית גת חייב להיחקר עד תום כפשע שנאה. מראות ארון הקודש וספרי התורה מחוללים וזרוקים על הארץ בביזיון, מזכירים לכל יהודי שרגש בקרבו מחזות מתקפות אחרות שרצינו לשכוח".

"בתקופה שבה השתחררו הרסנים ואנשי תקשורת ופוליטיקאים מרשים לעצמם להתבטא כנגד הדת על כל בימה - לא פלא שקדושת בית כנסת וספרי התורה הופכים זולים רח"ל בעיני מי שביצע את הפשע החמור הזה. יש לעצור את שיח ההסתה ולהשיב את כבוד הדת והמסורת, אחרת נהיה עדים למעשים מחפירים שכאלו שוב כי אין גבול למוסתים ה"י", אמר אייכלר. 

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש הגיב: "נזדעזעתי לשמוע על הפריצה לבית הכנסת של חסידות בעלזא בקרית גת וביזיון ספרי התורה במקום. על המשטרה לפעול במלוא התקיפות להבאת הפושעים לדין ועל מערכת המשפט מוטלת החובה להעניש בחומרה את העבריינים בכדי למנוע הישנות מקרים כאלו חלילה".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי גינה את המקרה ואמר: "זריקת ספרי התורה על הרצפה וחילול בית הכנסת בקרית גת, מעשה מצמרר בלתי נתפס הפוגע בכל נפש יהודית. אני סמוך ובטוח ששוטרי משטרת ישראל ישימו את ידם על הפושעים בהקדם וימצו איתם את הדין למען ישמעו ויראו כולם".

המועמד לראשות העיר קרית גת כפיר סויסה הגיב למעשה הנפשע: "יחד עם כל תושבי קריית גת, אני מזועזע עמוקות מחילול ספרי התורה בבית הכנסת בעלזא בעיר. התמונות הללו מזכירות לנו תקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי. אני קורא למשטרה ולגורמי הביטחון העירוניים לעשות הכל כדי לאתר את הפורעים ולהעמידם לדין".

קודש קרית גת מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד