כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בריאיון לכתב אמריקני

פוטין: רוסיה ואוקראינה יגיעו להסכם במוקדם או מאוחר

נשיא רוסיה התראיין לעיתונאי האמריקני טאקר קלרסון בריאיון ראשון לתקשורת הזרה מאז פרוץ המלחמה, ואמר כי "אוקראינה התחילה את המלחמה, המטרה של רוסיה היא לעצור אותה"

פוטין: רוסיה ואוקראינה יגיעו להסכם במוקדם או מאוחר
טאקר קרלסון והנשיא פוטין צילום: צילום מסך

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התראיין לעיתונאי האמריקני הימני טאקר קרלסון ודיבר על היחסים עם אוקראינה והמשך המלחמה. פוטין התייחס לחצי האי קרים ואמר כי "רוסיה נאלצה לקחת את חצי האי תחת חסותה ב-2014, מכיוון שחצי האי היה נתון לאיום".

לגבי אוקראינה אמר: "באוקראינה, הכי הרבה שכירי חרב הם מפולין, ארצות הברית במקום השני, וג'ורג'יה במקום השלישי... רוסיה עדיין לא השיגה את מטרות ה-SVO, כי אחת מהן היא דה-נאזיפיקציה, שמשמעותה איסור על כל התנועות הניאו-נאציות".

פוטין ציין כי "אוקראינה התחילה את המלחמה, המטרה של רוסיה היא לעצור אותה. רוסיה ואוקראינה, במהלך המשא ומתן באיסטנבול בשנת 2022, הסכימו כי הניאו-נאציזם יהיה אסור מבחינה חוקית באוקראינה. המשא ומתן עם אוקראינה ב-2022 כמעט הושלם, אך לאחר נסיגת הכוחות מקייב, הצד האוקראיני זרק את כל ההסכמים".

"זלנסקי עלה לשלטון בציפייה להביא את אוקראינה לשלום, אבל הוא הבין שעדיף לא לריב עם ניאו-נאצים ולאומנים", אמר פוטין והוסיף: "רוסיה ואוקראינה יגיעו להסכם במוקדם או במאוחר. לזלנסקי יש את הכוח לשאת ולתת עם רוסיה, או לפחות היה לו".

פוטין אמר כי "פלישה רוסית לפולין או לטביה לא באה בחשבון". פוטין התייחס למאסרו של העיתונאי האמריקני הכלוא איוואן גרשקוביץ ואמר כי הוא "ביצע פעולות ריגול בשירות המודיעין האמריקני, אך ניתן להגיע להסכם על שחרורו".

בסרטון שפורסם ב-X (לשעבר טוויטר) אמר קרלסון בטרם פורסם הריאיון שהוא מקיים את הראיון כי "לאמריקאים יש זכות לדעת כל מה שהם יכולים על מלחמה שהם מעורבים בה".

"יש סיכונים בלערוך ראיון כזה, ברור, אז חשבנו על זה במשך חודשים רבים", אמר. קלרסון הוסיף כי הוא שילם עבור הנסיעה לרוסיה בעצמו, ורצה לערוך את הראיון כי "רוב האמריקנים לא מודעים לסכסוך שמעצב מחדש את העולם".

מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית ולדימיר פוטין ולודימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד