י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
תחקיר מזעזע

הפגישה החשאית בגרמניה, והתכנית: "לשים את היהודים בגטאות"

במהלך פגישה חשאית של אנשי ימין קיצוני בגרמניה שנערכה במלון בפוטסדם במזרח המדינה עלה רעיון לכלוא את היהודים בגטאות ו"לירות במי שיתנגד"

אנדרטת שואה
אנדרטת שואה

אחרי שלפני מספר שבועות דווח בגרמניה על פגישה שנערכה במלון בפוטסדם במזרח המדינה בה לקחו חלק חברי מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה", אנשי ימין קיצוני וניאו-נאצים. כעת מדווח כי במהלך הפגישה עלה הרעיון להקים גטאות ליהודים.

לפי 'ynet', תחקירני RTL, הערוץ הפרטי הגדול בגרמניה, הצליחו להסתנן למפגש ושמעו את צעירי תנועת הימין של "אלטרנטיבה לגרמניה" דנים ביניהם ברעיון לפיו יהודים ומהגרים ייכלאו בגטאות.

הצעירים הציעו "לירות במי שיתנגד". באירוע אחר אליו הסתננו תחקירני טלוויזיה אמר אחד מגורמי הימין הקיצוני: "שאלתם את עצמכם פעם מדוע ליהודים תמיד היו בעיות, ואיך ב-4,000 השנים האחרונות הם תמיד היו שנואים על-ידי המדינות שאירחו אותם, לא משנה איפה הם היו?".

עוד הוסיף: "הפתרון הוא לשים אותם בגטו עד שהם ילכו". גורם נוסף אמר כי יש לשים את היהודים בגטאות "ולתת להם מנות אוכל במשורה, עד שהם יכריחו את עצמם לעזוב מרוב רעב".

בעקבות פרסום המפגש בפוטסדם לפני כשבועיים, יצאו מאות אלפים לרחובות בכמה מדינות בגרמניה, כחלק מתנועת מחאה מתמשכת נגד הימין הקיצוני, וחששות מהפופולריות הגוברת של מפלגת הימין הקיצונית "אלטרנטיבה לגרמניה".

ההפגנות התקיימו בכ-30 ערים, והמשטרה דיווחה על כ-100,000 בני אדם בעיר דיסלדורף בירת מדינת נורדריין וסטפאליה. שר ההגנה של גרמניה הצטרף להפגנה בעיר הולדתו אוסנברוק שבצפון מערב גרמניה והזהיר מפני הסכנות של הימין הקיצוני.

נאצים גרמניה ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד