כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האם הזעם על אבוטבול יזיק לתנועת ש"ס?

חשש: חוסר האונים שמגלה ראש העיר במאבק נגד סגירת מרכז רקפ"ת לסיוע לילדים מיוחדים בעירו - עלול להזיק למפלגת האם

צלם:פלאש
צלם:פלאש

בימים האחרונים התפרסמו ידיעות על שילובו האפשרי של ראש העיר של בית שמש, משה אבוטבול, ברשימת ש"ס לכנסת במקום ריאלי. שלשום (ג) בחצות, כתב אבוטבול, שלא ישולב ברשימה לכנסת אבל "אסייע ככל שאדרש בשבועות הבאים לתנועת ש"ס מחוץ למעגל הכנסת. בימים הבאים אעשה כל מאמץ לחזק את התנועה היקרה תנועת ש"ס".

כזכור, אבוטבול נתון באמצע סערה בעירו אודות מרכז רקפת המטפל בילדים עם צרכים מיוחדים, כאשר העירייה מפלה לרעה את העמותה המנהלת את המרכז שמטפל בעיקר באוכלוסיה חרדית. אבוטבול החליט שסיוע ממשלתי מאסיבי של מליוני שקלים יגיע ליחידה קטנה להתפתחות הילד במתנ"ס מאירהוף בעיר הישנה ואילו לעמותת לגדול ולפרוח- מרכז רקפת המשרתת את הציבור החרדי ברמת בית שמש לא מגיעה אף לא אגורה אחת ציבורית.

"בעז״ה אסייע ככל שאדרש בשבועות הבאים לתנועת ש"ס מחוץ למעגל הכנסת מתוך הערכה עמוקה למפעלו האדיר של מר״ן הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ״ל... אני מאחל ליו״ר התנועה הרב אריה דרעי וכן לכל חברי הכנסת שיבחרו המון הצלחה וסיעתא דשמייא", כתב אבוטבול.

בימים אלה נחתמת בבית שמש עצומה הקוראת לראש העיר להפסיק את חוסר השוויון המשווע בין מרכזי הטיפול בבית שמש – עובדה העלולה להביא לסגירת מרכז רקפת. עד כה חתמו על העצומה כ 2,000 איש (!). לראש העיר נשלחו עשרות מכתבים הדורשים לתמוך ברקפת מכל קשת תושבי העיר. עד להיום, ראה העיר לא עשה אף מעשה וכנראה החליט על סגירת המקום הקדוש שהעניקה מעל 160,000 טיפולים לילדי העיר. אין כמעט משפחה שלא קיבלה עזרה מרקפת במהלך השנים. ראשי העמותה לא מבינים איך אבוטבול חושב שהוא יביא בוחרים לש"ס כשהוא לא יודע לטפל ב 1,500 ילדים בעירו?

לפני קצת יותר מחודש, הוגשה עתירה על ידי עמותת לגדול ולפרוח, באמצעות עורכי דינה דרור ויגדור ואורנה ששון ממשרד יגאל ארנון. יגאל ארנון ז"ל ייצג בהתנדבות את אריה דרעי בערעור בבית המשפט העליון והצליח להפחית את חומרת העונש. יגאל ארנון האמין שדרעי היה זכאי ושהיה שר הפנים המוצלח ביותר של המדינה. מייסד לגדול ולפרוח-מרכז רקפת, עו"ד דוד שפירא תושב בית שמש, היה שותף של יגאל ארנון מעל 20 שנה עד לפטירתו לפני פחותת משנה. אשתו זיוה שפירא מנהלת את העמותה בהתנדבות מאז הקמתה לפני 13 שנה ואף זכתה לפרס משר הרווחה (בוז'י הרצוג) עבור פעילות זו.

בעתירה מודגש חוסר שוויון בחלוקת תקציביים ממשלתיים בתחום של התפתחות הילד כשיחידה קטנה במתנ"ס מקבלת מלא התקציב בזמן שהיחידה להתפתחות הילד של מרכז רקפת מקבלת אפס. מרכז רקפת ממוקם בלב ברמת בית שמש א ומשרת לרוב את ציבור החרדי בעיר. היחידה השנייה פועלת באיזור חילוני מרוחק משכונות רמת בית שמש. אם העירייה לא תתן תמיכה תקציבית לעמותת לגדול ולפרוח, מרכז רקפת עלול להסגר ו-1500 ילדים ישארו ללא מענה טיפולי.

ממפלגת ש"ס נמסר "אין תגובה".
אבוטבול רקפת חינוך פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד